וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בסוריה בוחרים ראש ממשלה זמני

18.3.2013 / 10:49

ראשי האופוזיציה התכנסו באיסטנבול אחרי שהמורדים השתלטו כבר על כשני שלישים משטח סוריה. מי שייבחר יהיה ה"כתובת" עבור הקהילה הבינלאומית, ובחירתו תשלח מסר מרגיע לסורים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בהפגזות ובהרס בפרברי דמשק, אתמול)

האופוזיציה הסורית צפויה לבחור ביומיים הקרובים, לראשונה מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה, "ראש ממשלה זמני", אשר ייצג אותה. נציגי האופוזיציה מתכנסים היום (שני) ומחר באיסטנבול שבטורקיה לאחר כמה דחיות של מועד הפגישה המדוברת, שנועדה לקבוע את זהותו של ראש הממשלה הזמנית. הממשלה החדשה אמורה לנהל את ענייני השטחים "המשוחררים" של סוריה, אלה שבשליטת מתנגדי הנשיא בשאר אסד. מדובר בכשני שלישים משטח סוריה הריבונית.

בתקשורת הערבית ציינו שני מועמדים מובילים לקראת ההצבעה באיסטנבול – אסעד מוסטפא, שר החקלאות לשעבר ואוסמה קאדי, כלכלן ידוע בסוריה. אולם בעמוד הפייסבוק שלה הציגה "הקואליציה הסורית הלאומית", גוף העל האמור לייצג את שלל קבוצות האופוזיציה, את שמותיהם של עשרה מועמדים נוספים שאמורים להתמודד על משרת ראש הממשלה הזמנית.

פיצוץ מכונית תופת בדמשק. סוריה, פברואר 2013. רויטרס
תושבי סוריה חוששים מאנרכיה לאחר התמוטטות מוסדות המדינה. פיצוץ מכונית תופת בדמשק/רויטרס

להצבעה משמעות סמלית גדולה לנוכח הצלחה ראשונה של מתנגדי אסד להגיע להסכמה סביב נושא טעון כל כך. המינוי יהווה מסר לקהילה הבינלאומית כי יש "כתובת" בסוריה שעמה ניתן לנהל משא ומתן וצפוי גם להקל על ארצות הברית והקהילה הבינלאומית בכלל את ההחלטה לצייד את האופוזיציה בסוריה בנשק.

גם אחרי ההצבעה – ספק אם יהיה שינוי

בנוסף לכך, זהו מסר גם לתושבי סוריה ולפיו האופוזיציה מצליחה לייצב את המצב הפוליטי, על רקע החשש מהתמוטטות מוסדות המדינה והידרדרות לאנרכיה כוללת. אולם גם לאחר תחילת כהונתו של "ראש ממשלה" חדש, ספק אם המצב בסוריה ישתנה בקרוב. גם אחרי שנתיים של לחימה בסוריה, המחלוקות בקרב מתנגדי אסד עדיין עמוקות ומהותיות.

אתמול דווח על קרבות קשים בדמשק בין מתנגדי אסד ותומכיו שהסתיימו ביותר ממאה הרוגים. במקביל, דווח כי מפקד חטיבה וכ-20 חיילים ערקו בסוף השבוע משורות הצבא הסורי בשני מקרים שונים. בסרטון וידיאו שפורסם ברשת "אל-ערביה", נראה הגנרל מוחמד חלוף כשהוא לבוש במדי צבא ומודיע כי תכנן זה מכבר את בריחתו בשיתוף פעולה עם גורמי אופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully