וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד התחממות: "נציגי המודיעין המצרי ביקרו בישראל"

19.3.2013 / 15:36

בעוד שמול חמאס נמשכת ההתערערות ביחסים, נדמה שקהיר דווקא מתקרבת לירושלים. לפי דיווח, המשלחת ביקרה בישראל שבוע לאחר שפעילי חמאס נעצרו בחשד שהתכוונו לפגע במצרים

עוד התחממות ביחסי ישראל-מצרים: משלחת של המודיעין המבצעי המצרי ביקרה השבוע בישראל לסדרת דיונים בנושאים אזוריים רגישים - כך דיווח אתמול (שני) ה"טאואר" האמריקני. עוד דווח, כי ההתחממות ביחסים הביטחוניים בין ירושלים וקהיר באה דווקא על רקע המתיחות הגוברת בין חמאס ומצרים, ומדגיש את איומי הטרור שמרחפים גם מעל מצרים. משטרו של נשיא מצרים, מוחמד מורסי, מגלה יד תקיפה נגד חמאס, שכמה מפעיליו נתפסו בשבוע שעבר בקהיר עם מפות וחומרים שהצביעו על כוונה לתקוף מטרות במצרים.

אתמול הודיעה קהיר כי גירשה שבעה פלסטינים לרצועת עזה, לאחר שהגיעו למדינה בתום אימונים צבאיים שעברו באירן. הם הוחזקו במעצר במשך כמה ימים כדי לחקור את נסיבות הגעתם למצרים ולאחר החקירה גורשו לעזה.

נוסף על כך, בשבוע שעבר דיווח העיתון "אל קודס אל ערבי" הרואה אור בלונדון - על מעצר של קבוצת פלסטינים שהגיעו מסוריה, כשברשותם מפות, אשר העידו על כוונתם לבצע פיגועים בשטח מצרים. השבעה הגיעו מאירן דרך דמשק ולא ברור אם תכננו להישאר במצרים או להגיע לרצועת עזה. הם נעצרו כבר ביום שלישי, לאחר שהתברר כי לא היו בתעודות המסע שלהם חותמות יציאה מסוריה.

שיפוץ מנהרות ההברחה בין רצועת עזה למצרים אחרי מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
המצרים פגעו אנושות בפעילות מנהרות ההברחה/רויטרס

בשבוע שעבר פרסם השבועון המצרי "אל אהראם אל ערבי" מאמר שבו נטען כי שלושה מראשי הזרוע הצבאית של חמאס היו מעורבים בפיגוע שבו נהרגו 16 חיילים מצרים בגבול ישראל-מצרים באוגוסט שעבר. הפרסום גרר איום של אנשי חמאס לתבוע לדין את עורך העיתון. בנוסף, המתיחות הגוברת נובעת בין היתר מסגירתן של יותר ממחצית מהמנהרות שפעלו עד לא מכבר באזור רפיח. סגירתן של רבות מהמנהרות אף הובילה להפחתה בכמות הסחורות שנכנסו לרצועת עזה, בעיקר בחומרי בניין.

בחמאס ראו בכך ניסיון של השלטון בקהיר לפגוע בארגון, ובעיקר מצד הצבא והמודיעין המצרי. אתמול נפגשו ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל והמדריך הכללי של האחים המוסלמים במצרים, מוחמד בדיע, בקהיר. בתום הפגישה אמר משעל כי "חמאס וכל הפלסטינים מכבדים את הביטחון המצרי ואינם מנסים להתערב בעניינים הפנימיים של מצרים. אנו מעריכים את הקרבנות שהקריבה מצרים והצבא המצרי למען הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully