וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס גנב ממצרים מכונה להדפסת תעודות זהות"

התקשורת במצרים דיווחה כי הארגון גנב את המכונה מהמשטרה בסיני, במטרה להנפיק תעודות שעלולות לסייע לפעולות טרור במצרים ובישראל. חמאס הכחיש: "המצרים אוהבים את פלסטין"

חמאס מכחיש טענות מצריות לפיהן גנב מכונה להדפסת תעודות זהות ממטה המשטרה בצפון סיני – כך דיווחה בסוף השבוע סוכנות הידיעות המצרית "מנה". לפי אתר החדשות "אהראם אונליין", דובר ארגון הטרור, סאמי אבו זהרי, כינה את הדיווחים שפרסמה התקשורת המצרית בנושא לאחרונה – "שמועות". "כל מי שיש לו מידע בנושא צריך להציגו למערכת המשפטית במצרים במקום להעביר אותו לתקשורת", אמר אבו זהרי. הוא הוסיף כי "אנו משוכנעים לחלוטין שהמצרים לא יאמינו לדברים מעין אלה, מפני שהם אוהבים את פלסטין".

כוחות צה"ל בסמוך לגדר הגבול עם מצרים, לאחר פיגוע בו נהרג אדם שעבד על הגדר, יוני 2012. AP
"ההחלטה לשמור על הנושא בשקט נבעה מחשש למתיחות שתיווצר ביחסי ישראל-מצרים". גבול ישראל-סיני/AP

שלשום (שישי) ציטט העיתון "יום אל-סבעה" גורם ביטחוני בכיר במצרים שאמר כי גניבת המכונה להדפסת תעודות זהות התגלתה במקרה. לדבריו, החשד התעורר בעקבות תושב רצועת עזה שחצה את הגבול למצרים בצפון חצי האי סיני. אותו גורם הפנה אצבע מאשימה כלפי חמאס, ואמר כי ארגון הטרור עושה שימוש במכונה כדי להנפיק תעודות זהות בעלות מספרים ושמות מצריים. לפי הדיווח, משרד הפנים במדינה לא פרסם את דבר הגניבה מחשש לפגיעה בביטחון.

"ההחלטה לשמור על כך בשקט נבעה מחשש למתיחות שתיווצר ביחסי ישראל-מצרים, לנוכח הסכנה שפעילי טרור יחזיקו בתעודות מצריות", אמר הגורם הביטחוני, "הם עלולים להוציא לפועל מתקפה בתוך מצרים או באזור הגבול עם ישראל". לדבריו, "ארגוני הביטחון במצרים משקיעים מאמצים כבירים להביא את המשבר הזה לכדי סיום על ידי בדיקה יסודית ביותר של תעודותיהם של הפלסטינים הנכנסים למצרים".

כזכור, בימים האחרונים הפר חמאס את השקט כמה פעמים באזור רצועת עזה. ביום שישי נפתחה אש לעבר מכוניתו של מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה, אלוף-משנה עופר וינטר, בפעם הראשונה מאז מבצע "עמוד ענן" שבה בוצע ירי מנשק קל מהרצועה לשטח ישראל. שלושה ימים קודם שיגר חמאס רקטה לעבר אשקלון, גם כן בפעם הראשונה מאז סיום המבצע הצבאי בחודש נובמבר. תחילה העריכו בישראל כי הג'יהאד האיסלמי שיגר את הרקטה, אך ביום חמישי, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, התברר כי ארגון חמאס הוא האחראי לפעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully