וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים תפסה 60 טילים חדישים נגד טנקים בדרך לעזה

גורמים בקהיר דיווחו כי הטילים הועמסו על משאיות שעשו את דרכן מאזור הגבול עם לוב אל עבר מנהרות ההברחה בגבול רצועת עזה. אתמול הורה בית משפט במדינה להרוס מנהרות נוספות

הרשויות במצרים איתרו משלוח של טילים מתקדמים נגד טנקים, בדרכם ככל הנראה למנהרות ההברחה אל תוך רצועת עזה. על פי דיווחים בכלי התקשורת במצרים, הטילים הוברחו באמצעות שתי משאיות שנשאו 60 טילים. גורם במצרים אמר כי נהגי המשאיות עוכבו סמוך לקהיר. הם עשו את דרכם ממרסה מטרוח שבאזור הגבול עם לוב אל עבר חצי האי סיני, משם כאמור, יועדו כנראה להיכנס לרצועה.

סוכלה הבחרת טילים לעזה. GettyImages
הפעם הטילים לא הגיעו ליעדם/GettyImages

אתמול אף הורה בית משפט במצרים להרוס מספר מנהרות הברחה, כחלק ממה שמסתמן כמדיניות נוקשה יותר שמפעיל ממשל מורסי בניסיון למגר את הברחות הנשק, שמערערות את היציבות גם בצדו המצרי של הגבול. לאחרונה אף דווח כי מספר מנהרות הוצפו במי ביוב בידי המצרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנהרות ההברחה בפעולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר דווח בוואלה! חדשות כי שר המודיעין המצרי, גנרל מוחמד רפאת שחאתה, נועד בקהיר עם בכירים במערכת הביטחון בישראל, לראשונה מאז מונה לתפקיד בחודש אוגוסט האחרון. שחאתה, שאחראי על מנגנוני המודיעין המצריים, דן במשך כמה שעות עם הבכירים הישראלים על הסדרי הביטחון באזור בעקבות מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה. המקורות מסרו כי שחאתה העביר לבכירים הישראלים רשימה של בקשות מהצד המצרי והפלסטיני להקלות בהכנסת סחורות לתוך הרצועה. בין היתר נידונו גם הצעדים האחרונים של כוחות הביטחון המצריים שנועדו למנוע הברחות נשק מלוב ומסודן לסיני ומשם לעזה.

בפגישה השתתף בין היתר נאדר עאסר, האחראי על התיק הפלסטיני במודיעין המצרי. בשבועות האחרונים ניכרת האצה של הפעילות הצבאית המצרית בסיני בניסיון להפחית את ההברחות של אמצעי הלחימה מחצי האי לעזה. בין היתר, הוצפו מנהרות רבות שנחפרו בין סיני לרצועה ואחרות פוצצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully