וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: משלחת ביטחונית מישראל נחתה במצרים

17.2.2013 / 17:54

המשלחת ובה חמישה אישים שזהותם לא פורסמה הגיעה אחר הצהריים לקהיר והיא תיפגש עם אנשי המודיעין המצרי. במקביל, הודה בכיר חמאס כי מתקיימות שיחות לא ישירות מול ישראל

בפעם השנייה בתוך שבוע: כלי התקשורת במצרים ובטורקיה דיווחו כי אחר הצהריים (ראשון) נחתה בבירה קהיר משלחת ביטחונית מישראל, הכוללת חמישה אישים שזהותם לא נמסרה. על פי הדיווחים המשלחת הישראלית תיפגש עם אנשי המודיעין המצרי. לא ברור על מה ייסובו השיחות, אך ייתכן שמדובר בהמשך התיאומים הביטחוניים בין הצדדים והשיחות העקיפות בין ישראל לחמאס. בתוך כך, היום הודה אחד מראשי הארגון, ח'ליל אל-חייה, כי אכן מתנהלים מגעים לא ישירים בין חמאס לישראל, באמצעות מצרים.

הביקור הנוכחי מגיע ימים ספורים אחרי שמשלחת אחרת הגיעה לקהיר למפגש עם נציגים של מערכת הביטחון המצרית על מנת לדון בהפסקת האש, בהקלות לפלסטינים ובהכנסת סחורות לרצועה. ביום שישי פורסם בוואלה! חדשות כי בין חמאס לישראל מתנהל מו"מ לא רשמי בתיווך מצרים. מצד חמאס מנהלים את השיחות בכירים בהנהגת חו"ל והנהגת עזה.

מוקדם יותר היום התייחס דובר משרד ההגנה המצרי, קולונל אחמד מוחמד עלי, לסוגיית ההברחות שבין עזה למצרים. בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" ציין עלי כי מספר המנהרות שבין הצדדים עומד כעת על 225 "בלבד", וכי לרובן נמצאו מספר פתחים. הוא הוסיף שכוחות הביטחון מפעילים מאמצים רבים לסגירת המנהרות ולהריסתן.

בשבועות האחרונים התרבו הדיווחים בצד הפלסטיני כי המצרים סגרו מאות מנהרות וגרמו לירידה בהיקף הסחורות שנכנסות לעזה. עם זאת, גורמים מצריים מסרו לוואלה! כי פעילות הצבא באזור ציר פילדלפי מתמקדת במנהרות שמשמשות להברחת אמצעי לחימה ומבוקשים בעוד שהמנהרות אשר בהן מועברים חלקי מכוניות ומוצרי מזון ממשיכות לפעול. במקביל נודע כי היקף העברת הסחורות מישראל לעזה דרך מעבר כרם שלום גדל וכי למעלה מ-300 משאיות נכנסות לרצועה ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully