וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: שבעה פלסטינים שתכננו פיגועים גורשו לעזה

השבעה שהגיעו מסוריה ועברו אימונים באירן, נעצרו בשבוע שעבר כשברשותם מפות שהעידו על כוונותיהם. הם גורשו לעזה לאחר שהתגלה כי בתעודותיהם לא היו חותמות יציאה מסוריה

מצרים הודיעה היום (שבת) כי גירשה שבעה פלסטינים לרצועת עזה, לאחר שהגיעו לקהיר בתום אימונים צבאיים שעברו באירן. הם הוחזקו במעצר במשך כמה ימים כדי לחקור את נסיבות הגעתם למצרים ולאחר החקירה גורשו לעזה.

בשבוע שעבר דיווח העיתון "אל קודס אל ערבי" על מעצר של קבוצה של פלסטינים שהגיעו מסוריה, כשברשותם מפות, שהעידו על כוונתם לבצע פיגועים בשטח מצרים. השבעה הגיעו מאירן דרך דמשק ולא ברור אם תכננו להישאר במצרים או להגיע לרצועת עזה. הם נעצרו כבר ביום שלישי, לאחר שהתברר כי לא היו בתעודות המסע שלהם חותמות יציאה מסוריה. במקביל, בשבוע שעבר נפגשה משלחת צבאית מצרית עם קצינים ישראלים בכירים בפיקוד דרום כדי לתאם את הפעילות בסיני.

משוריין מצרי שרוף שבו השתמשו פעילי ג'יהאד במתקפה נגד מצרים וישראל. רויטרס
מתיחות בין מצרים לבין חמאס על רקע הפיגוע בגבול מצרים בשנה שעברה/רויטרס

בשבועות האחרונים ניכרת עלייה במתיחות בין השלטונות בקהיר לבין תנועת חמאס. השבוע פרסם המגזין "אל אהראם אל ערבי" מאמר שבו נטען כי שלושה מראשי הזרוע הצבאית של חמאס היו מעורבים בפיגוע שבו נהרגו 16 חיילים מצרים בגבול ישראל-מצרים באוגוסט שעבר. הפרסום גרר איום של אנשי חמאס לתבוע לדין את עורך העיתון. בנוסף, המתיחות הגוברת נובעת בין היתר מהפעילות האינטנסיבית של צבא מצרים באזור המנהרות ברפיח ומסגירתן של יותר ממחצית מהמנהרות שפעלו עד לא מכבר באזור. סגירתן של רבות מהמנהרות אף הובילה להפחתה בכמות הסחורות שנכנסו לרצועת עזה, בעיקר בחומרי בניין.

שיפוץ מנהרות ההברחה בין רצועת עזה למצרים אחרי מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
שיפוץ מנהרות ההברחה בין רצועת עזה למצרים אחרי מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012/רויטרס

בחמאס ראו בכך ניסיון של השלטון בקהיר לפגוע בארגון, ובעיקר מצד הצבא והמודיעין המצרי. היום נפגשו ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל והמדריך הכללי של האחים המוסלמים במצרים, מוחמד בדיע, בקהיר. בתום הפגישה אמר משעל כי "חמאס וכל הפלסטינים מכבדים את הביטחון המצרי ואינם מנסים להתערב בעניינים הפנימיים של מצרים. אנו מעריכים את הקרבנות שהקריבה מצרים והצבא המצרי למען הפלסטינים".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully