וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבן יצא מהארון – והסנאטור השמרן שינה עמדותיו

רוב פורטמן, סנאטור רפובליקני מאוהיו, נודע בהתנגדותו הנחרצת לנישואים חד-מיניים – עד שבנו וויל התוודה בפניו על נטייתו. "זה גרם לי לחשוב על הנושא מזווית חדשה", הסביר

הסנאטור הרפובליקני רוב פורטמן מאוהיו היה ידוע במשך שנים כמי שמתנגד בתוקף לנישואים חד-מיניים – נושא שנוי במחלוקת במיוחד בארצות הברית. אלא שלאחרונה הוא החליט לשנות את עמדתו בנושא – וזאת הודות לבנו וויל, שהתוודה בפניו על נטייתו ההומוסקסואלית.

בראיון לכתבים מאוהיו ששודר אתמול (שישי) סיפר פורטמן כי בנו, סטודנט באוניברסיטת ייל היוקרתית, יצא מהארון לפני כשנתיים. "זה גרם לי לחשוב על הנושא מזווית חדשה – של אב שאוהב מאוד את בנו ומעוניין שיהיו לו אותן הזדמנויות כמו לאחיו ואחיותיו, שתהיה לו מערכת יחסים כמו של אשתי ג'יין ושלי ב-26 השנים האחרונות", אמר פורטמן.

נושא: הסנאטור הרפובליקני רוב פורטמן עם בנו וויל. AP
מעוניין שיהיו לבנו אותן הזדמנויות כמו לאחיו ואחיותיו. פורטמן עם בנו וויל/AP

לדברי הסנאטור השמרן, שהיה אחד המועמדים לסגנו של מיט רומני שהפסיד בבחירות האחרונות לנשיאות, הצעד של בנו גרם לו להרהר מחדש בנושא נישואים של בני אותו מין. הוא ציין כי התייעץ בעניין עם אנשי דת נוצרים ועם חבריו, ביניהם סגן נשיא ארצות הברית לשעבר, דיק צ'ייני, שבתו הצהירה על אהבתה לנשים זה מכבר. צ'ייני, לדבריו, ייעץ לו "ללכת בעקבות לבו". "המסר העליון של אהבה וחמלה שמלמד אותנו התנ"ך, והאמונה שכולנו נוצרנו בידי האל, השפיעו עליי והביאו לשינוי עמדתי בסוגיה", הסביר פורטמן בראיון.

דבריו נאמרו ימים ספורים לפני שבית המשפט העליון בארצות הברית ידון בנושא וישמע טיעונים בנוגע לאיסור של נישואים חד-מיניים. בשנות ה-90 פעל פורטמן נגד נישואים שכאלה, וב-1999 אף הצביע בעד לאסור על זוגות חד-מיניים במדינת וושינגטון לאמץ ילדים. לפני כשנתיים הובילה התנגדותו הנחרצת בסוגיה למחאת סטודנטים באוניברסיטת מישיגן, בשעה שנאם שם בטקס הסיום של בוגרי המוסד. דוברו הסביר אז כי "רוב מאמין כי נישואין הם קשר קדוש בין גבר ואישה".

קשה שלא היה להבחין בשינוי החד בעמדתו של פורטמן, שלאחרונה כתב בטור לעיתון "הקולומבוס דיספץ'": "הגעתי למסקנה שאם שני אנשים מוכנים למחויבות של חיים לאהוב ולדאוג זה לזה בזמנים טובים ורעים, אסור לממשלה למנוע מהם להינשא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully