וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה נערכים: "כל דבר עלול לשבש את ביקור אובמה"

14.3.2013 / 15:33

המשטרה נערכת לאירוע ההיסטורי, על רקע העימותים האחרונים בגדה ומידע על מחאת חרדים. כ-15 אלף שוטרים ישתתפו במבצע "ברית עמים". ניצב מור: "ננסה לצמצמם הנטל על הציבור"

מתכוננים לביקור אובמה: במשטרה מעריכים כי ברשות הפלסטינית יעשו מאמץ לשמור על השקט במהלך ביקורו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שיתקיים בשבוע הבא. יחד עם זאת, נערכים במשטרה "לכל תרחיש", בעיקר לנוכח התחממות הגזרה בתקופה האחרונה. תרחיש נוסף שמעסיק את הסגל הבכיר הוא מידע על גורמים חרדיים שמעוניינים לקיים פעילות מחאה בירושלים בזמן שהותו של הנשיא בבירה. מצד הגורמים הפועלים לשחרורו של המרגל היהודי ג'ונתן פולארד, לא התקבלה עד כה במשטרה כל בקשה לקיים מחאה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה חזר במטוס האייר פורס 1 לוושינגטון, 13 פברואר. רויטרס
"למשטרה יש ניסיון בביקורים מהסוג הזה". אובמה/רויטרס

ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב ניסים מור, אמר היום (חמישי) כי "בכוונת המשטרה לבחון ולאשר כל בקשה לקיים מחאה חוקית ולגיטימית בזמן ביקור אובמה". לדבריו, "אנחנו מתכוננים לאפשרות הזאת, בעיקר לאור הציפיות הגבוהות של תושבים וגורמים באזור מהביקור הצפוי. למשטרה יש ניסיון בביקורים מהסוג הזה. אנחנו לא מסתפקים במודיעין, אלא מניחים הנחות עבודה שונות ומגוונות ומתאמנים עליהן בהתאם". נכון לעכשיו מסתמן שלא יוטל סגר על שטחי יהודה ושומרון, אך בתחילת השבוע צפויה המשטרה לקיים מבצע לאיתור שוהים בלתי חוקיים בישראל. הנחת העבודה של אגף המבצעים היא ש"כל דבר קטן עלול לשבש".

האמריקאים הביעו התפעלות מההכנות

מבצע ביקורו של אובמה בישראל זכה בקרב כוחות הביטחון לשם "ברית עמים", ומוקד הביקור יהיה בבירה. בימים שבהם ישהה אובמה בישראל, תעלה המשטרה את הכוננות לרמה ג'. במבצע ייטלו חלק כ-15 אלף שוטרים, כ-5,000 מהם בכל יום, אשר יוקצו אך ורק לטובת המשימה של שמירה על הביטחון והסדר הציבורי, ובכלל זה סגירת כביש מספר 1 וצירי תנועה נוספים שבהם ינועו הנשיא האמריקאי ופמלייתו. למעלה מ-20 כלי רכב ואופנועים משטרתיים ילוו את שיירת האח"מים כל העת. "ברור לנו שמבצע כזה יוצר נטל על הציבור", אמר ניצב מור, "ואנחנו נעשה כל שביכולתנו לצמצם זאת".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
כוחות המשטרה באזור הר הבית. טלי מאייר
כ-5,000 שוטרים מדי יום. שוטרים בעיר העתיקה/טלי מאייר

בתקופה האחרונה מבצעת המשטרה "משחקי חשיבה" – אחד כזה נערך אתמול בשיתוף האמריקאים. לדברי ניצב מור, "האמריקאים הביעו התפעלות רבה מההכנות". בתחילת השבוע הבא צפוי להתכנס סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה עם גורמים נוספים, אזרחיים וביטחוניים, במטרה לבחון את הפקודות והתרחישים העיקריים. גם עם הרשות הפלסטינית מקיימת המשטרה תיאומים לקראת האירוע, ולדברי ניצב מור, הכנות דומות נערכות ברשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully