וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ביקור אובמה: כיפת ברזל תיפרש בנתב"ג

11.3.2013 / 16:18

מערכת ההגנה מפני טילים תוצג בפני נשיא ארה"ב בביקורו בארץ, ביחד עם מערכת החץ ושרביט קסמים. לדברי גורם מדיני, התצוגה המפורטת נובעת מתרומתו של אובמה לתקציב הפיתוח

קבלת פנים ממוגנת במיוחד: מערכת הביטחון תפרוש בנתב"ג סוללת כיפת ברזל, סוללת חץ והדמיה של סוללת שרביט קסמים לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כך אישר היום (שני) גורם מדיני בירושלים לוואלה! חדשות. הסוללות יוצבו על מנת להציג בפני אובמה את המערכת הרב שכבתית של ישראל להגנה מפני טילים קצרי טווח ובליסטיים.

הגורם הוסיף כי במסגרת ההיערכות לביקור אובמה התקיימו דיונים בשבוע האחרון, כדי לבחון את אופן הצגת המערכת הרב שכבתית לשותף האמריקאי. הוא הדגיש כי אובמה היווה גורם משמעותי בהגדלת התקציב לפיתוח המערכות השונות ולכן ראוי להציג אותן בפניו בצורה מפורטת. לדבריו, נשקלו מספר אפשרויות, ביניהן הצגת המערכות השונות בבסיס חיל האוויר במרכז, אך מאחר והסטנדרטים האמריקאיים לאבטחת המקומות בהם ישהה הנשיא מחייבים משאבים וכוח אדם עתירים, הוחלט להציג בפניו את המערכות בנתב"ג, שיהיה מאובטח לקראת ביקורו.

אובמה יזכה לחזות במערכת כיפת ברזל שנועדה להתמודד עם רקטות לטווח קצר-בינוני, שרביט קסמים שנועדה להתמודד עם טילים לטווח בינוני-ארוך כולל טילי שיוט (המערכת נמצאת בפיתוח ותהפוך למבצעית בשנים הקרובות) ומערכת חץ שמתמודדת עם טילים בליסטיים בתוך האטמוספירה ומחוצה לה.

ניסוי היירוט של מערכת שרביט קסמים, נובמבר 2012. משרד הביטחון
ניסוי במערכת "שרביט קסמים"/משרד הביטחון

על רקע הדיווחים על התקדמות משמעות במשא ומתן הקואליציוני, הבהירו ביום שישי בבית הלבן כי גם במקרה שראש הממשלה בנימין נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה בזמן, נשיא ארצות הברית ברק אובמה לא יבטל את ביקורו בישראל. בתשובה לשאלה שנשאל דובר הבית הלבן, ג'ושוע ארנסט, אודות האפשרות שהנשיא האמריקאי לא יגיע לישראל במידה שנתניהו ייכשל במשימתו, השיב: "אנחנו הולכים".

דובר הבית הלבן הבהיר כי לאובמה אין עניין במאבקי הפנים בישראל. "המידע אודות ממשלת ישראל הוא באחריותם של ראש הממשלה נתניהו ובכירים נוספים בממשלה הישראלית", אמר ארנסט. "זה לא משהו שיפריע לנשיא. הנשיא יוצא לביקור הזה כדי להשיג כמה דברים – הוא מאוד מעוניין לדבר עם העם הישראלי".

לדבריו, ביקורו של אובמה בישראל מתרחש בזמן שבו ישראל חווה תקופה משמעותית. "חשוב שהעם בישראל יבין שהעם האמריקאי עומד לצדו ברגעים אלה של משבר ושאנו הולכים להיות שם כדי להגן עליהם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully