וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט יצא מביתו של לפיד: "תהיה לנו אחלה ממשלה"

יו"ר הבית היהודי הגיע לבית "בן בריתו", במטרה לשכנעו להתפשר על סוגיות שמעכבות את הקמת הממשלה - בהן התנגדותו של לפיד למינוי עמיר פרץ לשר, בעקבות הקטנת הממשלה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מיכאל ברגמן

יו"ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט ממשיך ב"מסע הדילוגים" ונועד היום (רביעי) עם יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, בביתו של לפיד בתל אביב, בניסיון לשכנע אותו להצטרף לממשלה ולהתפשר על הסוגיות שעומדות בלב המחלוקת בין הליכוד ליש עתיד. בצאתו מבית לפיד אמר בנט: "זו הייתה פגישה עם חבר", והוסיף כי "תהיה לנו אחלה ממשלה".

בפגישתם דנו השניים בשלושת הנושאים שמעכבים את הקמת הממשלה הבאה, ובראשם המחלוקת בעניין תיקי החינוך והפנים, שכפי שנחשף אתמול בוואלה! חדשות - מהווה את עיקר המחלוקת בין הליכוד ליש עתיד. הסוגייה השנייה שעלתה בשיחה היא התנגדותו של לפיד לכך שנתניהו הבטיח ללבני שני תיקים, למרות הקטנת הממשלה ומספר השרים. הנושא האחרון שעליו דיברו השניים הוא רצון הליכוד להוסיף סגן שר נוסף. מקורבי בנט אמרו לוואלה! חדשות כי הוא ימשיך במגעים לקידום הקמת הממשלה, כדי למנוע בחירות חוזרות.

בעוד שבליכוד הבהירו כי הם עשויים לפנות לש"ס ויהדות התורה במידה שלפיד יתבצר בעמדתו - טרם הובהר האם בנט יכנס לממשלה עם החרדים, ויותיר את "בן בריתו" באופוזיציה. גורמים בליכוד הדגישו בצהריים כי המבוי הסתום אליו הגיע המשא ומתן הקואליציוני עשוי להביא לכניסתן של ש"ס ויהדות התורה לקואליציה. "אם בשעות הקרובות לא תהיה פריצת דרך במשא ומתן בין המפלגה לבין יש עתיד, ויו"ר המפלגה לא יירד מדרישותיו המופרזות, ראש הממשלה יתחיל בשיח בזק עם המפלגות החרדיות", אמרו.

ח"כ יאיר לפיד וח"כ נפתלי בנט בטקס השבעת הכנסת ה-19, ינואר 2013. טלי מאייר
החיבוקים יימשכו גם בתום המשא ומתן? בנט ולפיד/טלי מאייר

בנט הגיב היום רשמית לדרישת הליכוד-ביתנו וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי האולטימטום של הליכוד ליש עתיד "לא ילך", כהגדרתו. "לפני מספר דקות פורסם כאילו הליכוד מציג אולטימטום לידידי יאיר לפיד", כתב בנט, "אני פונה לחבריי בליכוד: תשכחו מזה. ככה זה לא ילך, יש פערים, צריך להידבר ולהתפשר כולנו עד שתקום ממשלה. יש מדינה שצריך לדאוג לה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ישי ואטיאס נועדו בבית הרב עובדיה

בביתו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, נועד יו"ר ש"ס אלי ישי עם הרב עובדיה יוסף . בש"ס דורשים מהליכוד ערבויות שמדובר בפגישה אמיתית ושהליכוד לא משתמש בהם ככלי לחץ אל מול יאיר לפיד. ייתכן כי לאחר שיקבלו ראשי ש"ס הבטחה שמדובר באפשרות של ממש להכנסתם לממשלה, יוחלט על פגישת צוותי המשא ומתן של המפלגה ושל הליכוד.

גורמים ביש עתיד אמרו בעקבות האולטימטום שהציבו אנשי הליכוד-ביתנו כי "המשבר הקואליציוני שאנו עדים לו כעת, אינו רק מאבק על תיקים. זהו קרב על דמותה של החברה הישראלית. ההתעקשות של יש עתיד על תיק החינוך נובעת מהעובדה שהדרך לשנות את פניה של המדינה עוברת בעיקר דרך התיק הזה". הם הוסיפו כי "הצגתה של יש עתיד כסחטנית היא עיוות האמת. יש עתיד הסכימה לרדת במספר התיקים המגיעים לה כדי להקטין את מספר שרי הממשלה". הגורמים הדגישו כי "יאיר לפיד לא יסטה מעקרונותיו והבטחותיו גם אם ייאלץ לשבת באופוזיציה".

מבוי סתום במשא ומתן - כותרות אחרונות
בליכוד מאיימים: בלי פריצת דרך עם לפיד - נלך לחרדים
פרשנות: למה בעצם לפיד מתעקש כל-כך על החינוך?
המשא ומתן הקואליציוני תקוע: "הצדדים מתבצרים בעמדתם"

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com
לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully