וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשא ומתן הקואליציוני תקוע: "הצדדים מתבצרים בעמדתם"

12.3.2013 / 0:11

גורמים בליכוד אמרו כי המחלוקת העיקרית בין ראש הממשלה נתניהו לבנט ולפיד נוגעת לתיק החינוך, "וזה מה שמונע את החתימה". אמש נודע כי בממשלה הבאה יהיו כנראה 20 שרים

צילום: עומר מירון, מור שאולי, עריכה: רן מנחם, קריינות: לירון בארי

חרף ההתקדמות שחלה במשא ומתן הקואליציוני ביממה האחרונה, נראה כי הרכבת הממשלה מתעכבת. לאחר שאתמול נועדו פעם נוספת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, אמרו אמש (שני) גורמים בליכוד כי "כל צד מתבצר בעמדתו". לדברי הגורמים, המחלוקת העיקרית בין הצדדים היא על תיק החינוך, "וזה מה שמונע כרגע את החתימה".

יאיר לפיד מגיע לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונפתלי בנט, מרץ 2013. טלי מאייר
לפיד בצאתו מהפגישה עם נתניהו ובנט, אתמול/טלי מאייר

אם הליכוד ימשיך לאחוז בתיק החינוך, סביר שמי שיכהן בתפקיד יהיה השר המכהן גדעון סער. במקרה שיוחלט להעביר את התיק ל"יש עתיד", אז המועמד הבולט לתפקיד הוא ח"כ שי פירון. בליכוד הבהירו הערב כי הם מתכוונים להתעקש על משרד החינוך. גורמים בליכוד הבהירו כי במפלגה עומדים על המשך ההחזקה בתיק, ואמרו: "למשרד החינוך בראשות סער יש הישגים רבים בארבע השנים האחרונות. ראש הממשלה מעוניין בהמשך הצלחת תלמידי ישראל כפי שנראו היטב במבחנים הבינלאומיים".

מוקדם יותר אתמול נודע כי בפגישה המשולשת הושגו הסכמות לפיהן בממשלה הבאה יכהנו ככל הנראה 20 שרים, בנוסף לראש הממשלה עצמו. מדובר בקיצוץ משמעותי במספר השרים לעומת הממשלה היוצאת. אם אכן תתייצב הממשלה על 20 שרים, מדובר בהישג לח"כ לפיד – שדרש לקצץ את הממשלה מ-30 שרים, ל-18 בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נפתלי בנט יוצא ממשרד ראש הממשלה בירושלים לאחר שנפגש שם עם יאיר לפיד ובנימין נתניהו. טלי מאייר
קרובים לסיכום? בנט בצאתו מהפגישה המשולשת/טלי מאייר

כמו כן, נראה כי לא יהיה "מפתח" זהה לחלוקת השרים לכל מפלגה בהתאם למספר המנדטים שלה. ייתכן ומדובר בפתרון לצרה של ראש הממשלה נתניהו, שנאלץ להתמודד עם מספר גדול של חברי כנסת מכהנים בליכוד המצפים לכהן כשרים, לעומת דרישתו של לפיד לקצץ בגודלה של הממשלה. במסגרת ההסכמה, הצליח נתניהו להשיג רוב של 12 שרים לליכוד-ביתנו מתוך 21 השרים (כולל את ראש הממשלה).

בחדשות 2 דווח אמש כי אם וכאשר ח"כ אביגדור ליברמן יוכל לשוב ולכהן כשר, בהתאם להתפתחויות במשפטו, ייאלץ אחד השרים המכהנים לפנות את מקומו. עם זאת, בתרחיש כזה, ליברמן יפנה הרי את תפקידו הנוכחי כיו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, תפקיד נחשק בפני עצמו. עוד דווח כי בממשלה הבאה יהיו חברים גם שמונה סגני שרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully