וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראפרים שרו: "השוטרים כלבים" - ונשלחו למעצר

מוחמד בלגוייד העלה ליוטיוב יצירה שעוררה את זעמן של הרשויות בטוניסיה ונעצר יחד עם צעירה שרקדה עמו בקליפ. הארגונים החילוניים חוששים יותר ויותר לחופש התרבות במדינה

משטרת טוניסיה עצרה השבוע לחקירה שני זמרים בגין פרסום שיר ראפ באתר יוטיוב, שתיאר שוטרים ככלבים. המקרה עלול לעורר תסיסה במדינה, הרגישה לסוגיות של חופש הביטוי, ושהוקמה בה לאחרונה ממשלה איסלמיסטית חדשה.

בהודעה שפרסם משרד הפנים בטוניס הבירה, נאמר כי "השיר הכיל ביטויים שמשפיעים על המוראל ומאיימים על ביטחונם של שוטרים ושופטים". בין היתר, נראים בקליפ תצלומי ארכיון של שוטרים מכים מפגינים.

צפו בשיר שהעליב את המשטרה בטוניסיה:

אחד העצורים בפרשה הוא הראפר מוחמד האדי בלגוייד. בנוסף, נעצרה שחקנית שהופיעה בקליפ, סברינה כליבי. השניים הובאו בפני שופט בעיר בן ערוס שבצפון טוניסיה, והוחלט להותירם במעצר עד שיחל משפטם. לדברי הרשויות, החשוד המרכזי - הראפר "וולד אל 15" - טרם נתפס.

ארגונים חילוניים בטוניסיה אומרים כי חופש הביטוי והיצירה נתון באיום תחת המשטר האיסלמיסטי, בהובלת מפלגת א?נהדה, שאנשיה הרכיבו גם את הממשלה הקודמת. הטענה המרכזית היא שהממשלה אינה עושה די כדי לסכל מתקפות מצד קיצונים מוסלמים נגד מוסדות תרבות. בשנה שעברה מנעו ארגונים סלפיסטיים קונצרטים ומחזות ברחבי טוניסיה, בטענה שקיומם סותר את עקרונות האיסלם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשטרה עדיין מחפשת אחרי מחבר הלהיט. מתוך הקליפ שעורר את הסערה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully