וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק החינוך: מאבק בין בנט, לפיד ונתניהו על ועדת הכספים

יהושע בריינר

12.3.2013 / 19:05

בבית היהודי מתעקשים לשמור על הוועדה החשובה, לדבריהם לאור העובדה שמשרד האוצר יילך ליש עתיד. בנוסף, בין מפלגתו של בנט לבין צוות הליכוד-ביתנו לא התקיימו היום פגישות

מחלוקת חדשה במשא ומתן הקואליציוני: לאחר שבימים האחרונים נדמה היה לכאורה שהמחלוקת העיקרית המעיבה על ההכרזה על קואליציה חדשה היא זהות שר החינוך, כעת מתברר שגם ראשות ועדת הכספים של הכנסת גורמת למחלוקת. אל הוועדה החשובה, השולטת בין היתר בניהול התקציב והמסים, לוטשים עיניים גם בליכוד, גם ביש עתיד – וכעת מתברר שגם בבית היהודי. לדברי גורמים במפלגתו של נפתלי בנט, הדרישה באה על רקע הפרסום שתיק האוצר ניתן ליש עתיד, ועל בסיס הידיעה שבנט הסכים "לוותר" על שר אחד ולהסתפק בשלושה שרים בלבד.

כנס הבית היהודי, בייני האומה בירושלים, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
מסרבים להתפשר. בנט ואריאל/נועם מושקוביץ

לדברי הגורם, "כדי לעמוד בהבטחתנו לרפורמות כלכליות ולפירוק הריכוזיות אנו חייבים את היכולת לפרק חסמים בדרך - והוועדה היא כלי לכך". היום כאמור הציפו בבית היהודי את דרישתם החוזרת לקבל לידיהם את הוועדה, זאת לאחר שפנייתם לליכוד בנושא לפני מספר ימים טרם נענתה.

בינתיים לא התקיימו היום כלל דיוני משא ומתן בין הבית היהודי לבין נציגי הליכוד, כאשר מלבד ועדת הכספים במפלגתו של בנט עומדים על כך תיק הבינוי והשיכון יישאר בידיהם בכל מקרה. בימים האחרונים נפוצו דיווחים לפיהם אולי בליכוד יתעקשו לשמור על התיק אצלם, אך במפלגה דוחים כל אפשרות כי מועמד המפלגה לתיק, ח"כ אורי אריאל, יקבל לידיו תיק אחר, דוגמת תיק "ההתיישבות" שייתפר עבורו, ויכלול בין היתר את החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית וסמכויות נוספות.

לפי הדיווחים, מלבד תיק השיכון, אמורים בבית היהודי לקבל גם את תיק התעשייה, המסחר והתעסוקה המורחב המיועד ליו"ר המפלגה נפתלי בנט, וכן את משרד הדתות, בו עשוי לזכות הח"כ אורי אורבך. על המשרד לענייני ירושלים והמשרד לענייני התפוצות, ויתרו במפלגה בשל הצורך לצמצם את גודל הממשלה.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully