וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעגל נסגר: הורשע אחרון סייעני הפיגוע במלון פרק

11.3.2013 / 17:14

11 שנה לאחר הפיגוע הקטלני ביותר בתולדות המדינה, הרשיע בית הדין הצבאי ביהודה ושומרון את עומר ג'אבר ב-30 סעיפי אישום. ג'אבר תיווך בין מתכנן הפיגוע לנהגו של המחבל

סגירת מעגל בפרשת הפיגוע במלון פרק: בית הדין הצבאי ביהודה ושומרון הכריע היום (שני) בתיקו של אחרון הסייענים בפיגוע שהתרחש במרץ 2002 בנתניה. עומר ג'אבר, פעיל בכיר בזרוע הצבאית של חמאס בגדה המערבית, הורשע בלא פחות מ-30 סעיפי אישום, בהם סיוע לגרימת מוות בכוונה וניסיון לגרימת מוות בכוונה ועבירות ביטחוניות נוספות.

מלון פארק נתניה, מרץ 2012. שלומי גבאי
בעקבות הפיגוע, הוחלט לצאת למבצע חומת מגן. מלון פרק בנתניה/שלומי גבאי

על פי כתב האישום, בשנת 2002, לבקשתו של מתכנן הפיגוע עבאס א-סייד, תיווך ג'אבר בינו לבין פתחי חטיב, על מנת שהאחרון ישמש כנהגו של המחבל המתאבד ויוביל אותו אל לב מדינת ישראל – עד למלון פרק בנתניה. כאמור, בתום המשפט – שנמשך מאז שנת 2009, הורשע הנאשם בכל האישומים שיוחסו לו.

הפיגוע במלון פרק הוגדר כאחד הפיגועים הקשים בתולדות מדינת ישראל והקטלני ביותר שבהם. הוא התרחש לאחר שמחבל מתאבד הצליח לחדור לשטח חדר האוכל של המלון בערב ליל הסדר ופוצץ את עצמו. כתוצאה מהפיצוץ נהרגו 30 בני אדם ו-160 נוספים נפצעו. בעקבות הפיגוע, החליטה ממשלת ישראל לצאת למבצע חומת מגן במטרה לפגוע בתשתיות הטרור בגדה המערבית. שירות הביטחון הכללי וצה"ל פעלו ביתר שאת ללכידתם והעמדתם לדין של כל חברי התשתית שסייעו לביצוע הפיגוע, פעילות שהגיעה לסיומה היום – באופן סופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully