וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדי הרוגים בפיגוע עתרו: "גיל היתום לא רלוונטי"

גלעד גרוסמן

24.5.2012 / 20:30

שלושת העותרים לבג"ץ, שהוריהם נרצחו בפיגוע במלון פרק, אינם זכאים לכל ההטבות להם זכאים בני משפחה של נפגעי פעולות האיבה כיוון שאלה משולמים רק למי שהתייתם לפני גיל 37

שלושה יתומים, שאיבדו את הוריהם בפיגוע במלון פרק בערב פסח בשנת 2002, עתרו היום (חמישי) לבג"ץ נגד הכנסת, בדרישה שתבטל את מגבלת הגיל על זכאות לקבלת הטבות ליתומים נפגעי פעולות איבה.

בפיגוע נהרגו 30 בני אדם וקרוב ל-200 נפצעו. בין ההרוגים היו גם הוריהם של י' ו-מ' והוריה של ש'. על פי העתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד דוד מנע, סובלים השלושה מאז הפיגוע ממחלות שונות ונזקקים לטיפולים נפשיים. אחד העותרים, נטען, שסבל מבעיות לב לפני הפיגוע, עבר מאז 19 צנתורים וחלה בסכרת. כתוצאה מהידרדרות מצבו הגופני, הוא התקשה בעבודה וחלה הידרדרות גם במצבו הכלכלי. אחותו סובלת מאז הפיגוע מדכאון קשה, שמשפיע על תפקודה. העותרת השלישית סובלת מאז הפיגוע ממגוון תופעות פוסט טראומטיות, אושפזה מספר פעמים, ונזקקת לטיפול פסיכיאטרי.

השלושה, מובהר בתביעה, מוכרים כיתומי איבה, אולם הם אינם מקבלים את כל ההטבות והתגמולים להם זכאים יתומים ואלמנות של נפגעי פעולות האיבה, וזאת מכיוון שהחוק קובע שהתגמולים השונים שניתנים במסגרתו ישולמו רק ליתומים שהתייתמו לפני גיל 37. עד לפני שנה, יתומים קיבלו הטבות רק עד להגעתם לגיל 37, אולם בעקבות תיקון נקבע כי כל מי שהתייתם לפני גיל זה זכאי להטבות לכל החיים.

לטענת העותרים, מדובר בתקרת גיל שנקבעה באופן שרירותי, ולמעשה יוצרת אי שיוויון בין יתומים, ללא כל הצדקה. "לגיל היתום אין נפקות, וכפי שביחס לאלמנה והורים שכולים לא נקבעה מגבלת גיל, אין מקום לקבוע מגבלת גיל ביחס ליתומי איבה שאיבדו את שני הוריהם", נכתב בעתירה. "העותרים, הגם שאינם צעירים, נפגעו קשות עקב אובדן הוריהם בפיגוע רצחני. יום יום ושעה שעה הם חווים את הקושי הנובע ממעשה הרצח הנפשע, נזקקים לטיפולים פסיכולוגיים ורפואיים ממושכים, וצורכים תרופות בסכומי כסף גבוהים, והכל על חשבונם".

עוד על הפיגוע במלון פרק
עשור לפיגוע במלון פרק: "לא יזיזו אותנו מכאן"
29 מאסרי עולם לשולחי המתאבד במלון פרק
משפחת הרוגת פיגוע תובעת 5 מיליון יורו מהאיחוד האירופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully