וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

29 מאסרי עולם לשולחי המתאבד במלון פרק

14.4.2003 / 13:04

העונשים הוטלו על כל אחד מארבעת חברי חוליית החמאס שביצעה את הפיגוע בנתניה בערב פסח אשתקד; שני שופטים ציינו כי שקלו להטיל על הנאשמים עונש מוות; הנאשמים לא הביעו חרטה

29 מאסרי עולם ועוד 20 שנות מאסר נגזרו בצהריים על כל אחד מארבעת חברי חוליית החמאס שביצעה את פיגוע ההתאבדות במלון פרק בנתניה, בו נהרגו בליל פסח אשתקד 29 בני אדם ונפצעו עשרות.

בנימוקיהם ציינו שניים משופטי בית המשפט הצבאי שומרון כי שקלו להטיל עונש מוות על חברי החוליה, האחראית לשליחת המחבל המתאבד, עבד אל-כרים עודה, למלון. עודה חדר למלון כשהוא מחופש לאשה ופוצץ חגורת נפץ שהכילה 10 ק"ג חומר נפץ. לפי התכנית המקורית, שני מחבלים מתאבדים היו אמורים לבצע את הפיגוע אך אחד מהם התחרט מבעוד מועד. לשאלת בית המשפט האם הם מבקשים להביע חרטה על מעשיהם חייכו חברי החוליה ולא אמרו דבר.

חבר החוליה פתחי חטיב, תושב הכפר כפין שליד טול כרם, הסיע את המחבל מביתו אל דירת מסתור ממנה יצא למלון. חטיב נשוי לשתי נשים, ואב ל-12 ילדים. נאצר יקימה, חבר בחמאס, סייע בהברחת שתי חגורות הנפץ והחביא אותן בדלי צבע.

מועמר פתחי שריף אבו א-שייח צילם את שני המחבלים לפני שיצאו לפיגוע. שריף הצהיר כי אינו מכיר בבית המשפט וביקש שיוציאו אותו מהאולם. משפטו של ראש החוליה, עבאס א-סיד, מתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully