וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' שידליק משואה ביום העצמאות: לא שר 'התקווה'

בראיון לרדיו "גלי ישראל" לא הסביר נשיא המכללה האקדמית המאוחדת "אחוה" פרופ' עליאן אלקרינאוי מדוע אינו שר את ההמנון, אך הבהיר שהוא "מכבד את הסמלים והטקסים של ישראל"

יח"צ - חד פעמי

"אני לא שר את התקווה, אני עומד בתקווה", כך אמר פרופ' עליאן אלקרינאוי, שידליק השנה משואה בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל בירושלים ביום העצמאות. בראיון לקלמן ליבסקינד בתוכנית "עצם העניין" ברדיו "גלי ישראל" נשאל אלקרינאוי מדוע אינו שר את התקווה והשיב: "אני לא אכנס לזה. אני מכבד את הסמלים והטקסים של מדינת ישראל, אני אזרח במדינה ואנחנו צריכים לשאול את עצמנו את השאלה המאוד חשובה איך אנחנו נותנים מקום לכל המגזרים".

בין מדליקי המשואות ביום העצמאות: רינו צרור ודב צור

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, יום העצמאות 2012. עומר מירון
טקס הדלקת המשואות בשנה שעברה/עומר מירון

פרופ' אלקרינאוי הוא נשיא המכללה האקדמית המאוחדת "אחוה" והנשיא הבדואי הראשון בארץ של מוסד אקדמי. במשרד ההסברה הסבירו עם בחירתו כי הוא "מגלם את היכולת לקיים בכפיפה אחת הן את המורשת והתרבות הערבית בדואית והן את ערכי התרבות הישראלית-יהודית, מתוך פתיחות וכבוד הדדי". ממשרד ההסברה נמסר כי הם אינם מגיבים לסוגייה האחרונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בין המדליקים: ראש עיריית ראשון לציון

מדליקי המשואות השנה מייצגים את "שנת המורשת הלאומית – העצמה, הנחלה ושימור נכסי התרבות הלאומיים למען הדורות הבאים", הנושא שנקבע על ידי ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים. בין מדליקי המשואות השנה גם העיתונאי רינו צרור וראש עיריית ראשון לציון דב צור. צור ידליק משואה משותפת עם מנהלת בית הספר "חביב" בעיר, איריס הלפרין, מבתי הספר הראשונים בהם למדו ודיברו אך ורק בשפה העברית.

מלבד אלקרינאוי, מקבלים השנה חוקרים רבים את הכבוד להדליק את המשואה ביניהם, מוקי צור – חוקר ההתיישבות היהודית בארץ והיסטוריון של התנועה הקיבוצית, דוד בלומברג – יו"ר הדירקטוריון של הספרייה הלאומית בירושלים, האוספת ומשמרת את מכמני התרבות היהודית הישראלית מכל הזמנים; פרופ' תמר רוס – חוקרת ומרצה בעלת שם בתחום מחשבת ישראל; פרופ' מאיר בוזגלו – איש רוח, משלב מתמטיקה ופילוסופיה ומרצה לפילוסופיה יהודית באוניברסיטה העברית ופעיל ציבור, וכן בלהה בן אליהו – מרצה לספרות העברית בת ימינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully