וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוער בתיכון אחרי הרשימה המעליבה: "משבר אמון"

11.3.2013 / 11:20

לאחר שהודלפה בטעות רשימה עם שמות תלמידי תיכון בשרון, כשלצדם הערות פוגעניות, קיימו התלמידים הפגנה. אחת המורות: "התנצלנו, אבל אני לא חושבת שצריך לעשות מזה בלגן"

צילום: דרור פיקלני, עריכה: יאיר דניאל

ביום שלאחר פרסום רשימה ובה כינויים שנתנו המורים לתלמידים בשרון, הרוחות בתיכון סוערות. אתמול (ראשון) נשלחה בטעות לתלמידי כיתה י"א שמשתתפים בנסיעה לפולין רשימה ובה שמות הצוותים למסע, כאשר ליד כל שם נכתבה הערה על אופיו של התלמיד. בין ההערות שנכתבו היו "סוציומט", "יש לה קטע עם בנים", "תינוקת מגודלת", "מאפייני מב"ר" ועוד. ההערות פגעו עמוקות בתלמידים שהחליטו למחות במהלך ההפסקה. הם הגיעו לבית הספר בחולצות שחורות ועליהן הודבקו דפים עם הכינויים שייחסו להם המורים.

הפגנת תלמידים בבית הספר בכפר סבא, מרץ 2013. יותם רונן
"משהו צריך להשתנות במערכת". התלמידים מפגינים היום בבית הספר/יותם רונן

התלמידים סיפרו כי המורים הקדישו את השעות הראשונות ביום לדבר על המקרה. הילדים עליהם נכתבו דברים פוגעניים נלקחו לשיחות אישיות והמורים הדגישו כי הם מתנצלים וכי מדובר בטעות אנוש. לדברי התלמידים, המורים נראו נסערים מאוד מהמקרה וחלקם אף בכו. תלמידים נוספים סיפרו כי לדעתם המורים הצטערו שהרשימה דלפה, אולם לא התנצלו על עצם כתיבתה. אחת התלמידות סיפרה כי "זה משבר אמון עם המורים, עם הצוות החינוכי ואני לא חושבת שהמשבר הזה ייפתר בקרוב, אני חושבת שיצטרכו לטפל בזה, אבל אנחנו לא רוצים שמישהו יפוטר, אנחנו רק רוצים שישתנו דברים".

"אני חושבת שמשהו שצריך להשתנות במערכת, אחרת זה לא ילך", אמרה התלמידה שעליה נכתב "נבונה, אך מדברת כמו ילדה בת 4". התלמידה סיפרה כי נפגעה מההערות. "נבנה פה אמון וערכים, אני לא האמנתי שהמורים שלי יכולים לכתוב עלי דברים כאלה". תלמידה נוספת אמרה כי "אנחנו לא יוצאים נגד שום אדם ספציפי, אלא רק נגד מערכת שמאפשרת לדברים האלה להתקיים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרשימה שהגיעה בטעות לידי התלמידים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מורה בבית הספר שסירבה להזדהות בשמה אמרה: "כואב לי שעושים מזה כזה בלאגן, זה לא לגיטימי שכותבים דברים כאלה על תלמידים, אין לי הסבר לזה. המורים היו נסערים, מאוד כואב לי שילדים ומורים נפגעים, זה מלכלך את שם בית הספר. זה לא היה חינוכי לכתוב את זה וזה לא היה בכוונה, אנחנו יודעים להסיק מסקנות וחייבים לטפל בעניינים, המנהלת דיברה עם המורים והכל נעשה כמו שצריך, התנצלנו, אבל אני לא חושבת שצריך לעשות מזה כזה בלאגן".

מנהלת בית הספר שלחה הבוקר מכתב לתלמידים ולהוריהם בו התנצלה על התקרית: "אנו מתנצלים מעומק הלב ובכנות בפני כל התלמידים, הוריהם וחבריהם ללימודים על עגמת הנפש שנגרמה. אנו לוקחים אחריות מלאה על הכשל החמור ומתנצלים על סגנון הדברים. נפיק לקחים לגבי התנהלותנו ולגבי דרכי ההתבטאות והשיח ביננו".

עוד כתבה המנהלת כי "המסמך שנשלח בטעות אינו מעיד על היחסים בין המורים בתיכון לבין התלמידים והוריהם, ואף לא על העבודה היומיומית, והליווי האישי והתומך בכל תלמיד".

הפגנת תלמידים בבית הספר בכפר סבא, מרץ 2013. יותם רונן
"זה לא היה חינוכי". אחת התלמידות/יותם רונן
הפגנת תלמידים בבית הספר בכפר סבא, מרץ 2013. יותם רונן
"מדובר באירוע חמור מאוד"/יותם רונן

ממשרד החינוך נמסר אתמול בתגובה כי "מדובר באירוע חמור מאוד והמשרד מטפל בזה בכל חומרת הדין, ובכלל זה בירור למורה. יתקיימו שיחות עם התלמידים והמורה תתנצל באופן אישי בפני התלמידים. לאירוע אין מקום בשום מערכת, ובכלל זה במערכת החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully