וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמיד שהפשיט הושעה; המורה: "לבי יוצא אליו"

קובי דוד

18.2.2013 / 18:50

לאחר שהוענש תחילה בישיבה בספרייה, החליטו במשרד החינוך ובהנהלת בית הספר להשעות לצמיתות את התלמיד שהפשיל את מכנסיו של מורהו בהפסקה. המורה: "לא הייתה דרך אחרת"

התלמיד שהפשיט את מורהו הושעה לצמיתות מבית הספר. לאחר שבתחילה הוחלט להעניש את התלמיד בישיבה בספרייה, המועצה הפדגוגית במשרד החינוך והנהלת בית הספר בצפון החליטו להשעות את התלמיד, וכתחליף תדאג הרשות המקומית לשבץ אותו במוסד חינוכי אחר.

לאחר שנודע לו על דבר ההשעיה, הגיב היום (שני) לראשונה המורה לפרשה המביכה. "לבי יוצא אל הנער שמעשה הבל שעשה, הפיל את השמים על ראשו", אמר המורה שלאחר המעשה מיהר להגיש תלונה במשטרה נגד התלמיד. "אך חשוב להבהיר: לא הייתה שום דרך אחרת להגיב למעשהו זולת זו שהתקבלה. באה שעה שניאבק אזרחית, תרבותית ופדגוגית באלימות לסוגיה. הבה נאמר אמת: האלימות אינה נחלתה של מערכת החינוך לבדה. נגועה בה כל החברה בישראל. ואם החברה היא חלק מהבעיה, הכרחי שתהיה חלק מהפתרון".

המורה הביע תקווה שהמקרה יהווה נקודת תפנית ביחס לציבור המורים והמחנכים. "מורים עובדים מאוד קשה לטפח את התכשיטים הכי יקרים שלכם ההורים. חשוב שמורים ומחנכים יקבלו תמיכה ושיתוף פעולה מהורים. אך לעיתים, כך קורה, המורים פועלים ללא עזרת הורים. לעיתים אפילו למרותם", אמר וביקש להודות לצוות המקצועי במחוז צפון. "אני חלק בל יינתק של משרד החינוך במחוז צפון. כאן ביתי. והבית הזה הגיש לי את כפית הדבש הראשונה לאחר הזעזוע שחוויתי. נעים היה להיווכח איך הנהלת המחוז, כמו גם הנהלת הסתדרות המורים, הכילה ועיבדה את האירוע באופן הכי מאוזן, הכי תומך והכי רגיש". לדבריו, הלקח מהאירוע הוא "לא לטאטא עוד. נאמר בקול רם: יש בעיה! או אז נוכל להתחיל ולחולל שינוי".

"לתלמיד צפויה דרך שיקום ארוכה"

המקרה אירע בשבוע שעבר. במהלך ההפסקה בין השיעורים, עמד המורה לתנ"ך בן ה-35, המשמש גם כמנחה פדגוגי מטעם משרד החינוך, בחצר בית הספר. על פי החשד, אז זינק עליו התלמיד, משך בחוזקה את מכנסיו ותחתוניו - והפשיל אותם. המורה נותר עירום והמום מול עשרות התלמידים שהתגודדו סביבו ומאוחר יותר ניגש לתחנת המשטרה במגדל העמק והגיש תלונה נגד התלמיד שתקף אותו.

לפי שעה, טרם ברור האם התלמיד יועמד לדין על המעשה החמור. בחקירתו סיפר לחוקרי התחנה כי הוא התכוון להפשיל את מכניסו של חברו, ולא התכוון לעשות זאת למורה המוכר והאהוב. מקורבים למורה סיפרו בשיחה עם וואלה! חדשות כי ככל הנראה הוא לא יחזור ללמד במוסד החינוכי המדובר, לאחר הטראומה הקשה שחווה.

בסביבתו של התלמיד סיפרו כי הוא ניסה להתנצל בפני המורה באמצעות מכרים משותפים, אך עדיין לא התנצל באופן אישי. "הסיפור הזה קשה לכולם", אמר אחד הגורמים המעורבים בפרשה. "לתלמיד צפויה דרך שיקום ארוכה עד שהכול יחלוף. נכון שנגרם עוול למורה, אבל גם התלמיד נמצא באותה הסירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully