וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבריו של המורה שהופשט: "ההנהלה הפקירה אותו"

קובי דוד

17.2.2013 / 16:03

תלמיד שהפשיט מורה לעיני עשרות מחבריו ללימודים הוענש בישיבה בספרייה. "המורה היה במצב נפשי קשה ואף אחד לא הציע לו עזרה", העיד עמיתו. משרד החינוך: הנושא בטיפול המשטרה

י', מורה לתנ"ך בתיכון בצפון הארץ, לא מצליח להתאושש מהאירוע המשפיל שחווה בשבוע שעבר בבית הספר, במהלכו הופשט לעיני עשרות מתלמידיו. לדברי קרוביו הוא חש אכזבה עמוקה נוכח התנהלות הנהלת המוסד החינוכי, אשר "ניסתה לסגור את העניין בשקט".

ביום רביעי שעבר, במהלך ההפסקה בין השיעורים, עמד המורה בן ה-35, המשמש גם כמנחה פדגוגי מטעם משרד החינוך, בחצר בית הספר. "באותו הזמן שיחקו בחצר מאות תלמידים", סיפר אחד מחבריו של המורה לוואלה! חדשות, "אחד התלמידים, גדול ממדים, זינק עליו מבלי שהוא הצליח להתגונן, משך בחוזקה את מכנסיו ותחתוניו, והפשיל אותם". י' נותר עירום והמום מול עשרות התלמידים שהתגודדו סביבו. "הוא פשוט קפא", סיפר החבר, "הוא לא הצליח לגייס כוחות כדי להרים את המכנסיים שלו". מאוחר יותר ניגש המורה לתחנת המשטרה במגדל העמק והגיש תלונה נגד התלמיד שתקף אותו.

אם לא די במקרה המעליב והמביך, הדבר שהעלה את זעמו של המורה היה החלטת מנהל בית הספר להעניש את התלמיד החשוד במעשה באופן מקל ביותר. "המנהל החליט על סנקציה עלובה רדודה ורופסת לפיה התלמיד ישב למחרת בספרייה ולא יכנס לכיתתו", סיפר החבר שהבהיר כי זהו "מסר ברור על פיו מורה הוא הפקר". לדברי עמיתיו של איש ההוראה, ההנהלה לא רק שלא פעלה נגד התלמיד אלא גם התעלמה מהמורה. "הוא היה שרוי במצב נפשי קשה ואף אחד לא הציע לו עזרה. הוא חש שמנסים 'לסגור עניינים' עם הורי התלמיד כדי להשיג שקט תעשייתי", סיפרו.

"עננה שחורה על מערכת החינוך כולה"

אולם, י' לא אמר נואש ומיהר לפנות למנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, ד"ר אורנה שמחון. "מכאן ואילך התחילו לנוע מהלכים סוערים שבמרכזם זומנה ההנהלה לברור במחוז, הושבתו הלימודים בבית הספר לשעה ונערך כינוס חרום לבקשת המורים".

עם זאת, י' סיפר לחבריו כי הוא עדיין לא יודע אם יוכל לשוב וללמד בבית הספר לאחר התקרית. "בשלב זה הוא החליט שאין 'להחליק' ולהצניע את האירוע, שלדעתו מהווה דגל שחור ועננה שחורה על מערכת החינוך כולה. אין לו מושג איך הוא חוזר למוסד הזה שהוא אוהב אותו אהבה עזה וגדולה", אמרו.

התלמיד נחקר בתחנת המשטרה ונפתח כנגדו תיק פלילי. ממשרד החינוך נמסר בתגובה: ''הנושא מטופל על ידי גורמי החוק בהתאם לאמור בחוזר מנכ"ל. התלמיד המעורב הושעה מלימודיו עד לכינוס המועצה הפדגוגית הבית ספרית. מנהלת המחוז הנחתה את מנהל בית הספר לכנס את ציבור המורים כדי להבהיר להם באופן חד משמעי כי כל אירוע שיש בו כדי לפגוע בכבודו או במעמדו של מורה יטופל באפס סובלנות ובאופן נחוש ונחרץ''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully