וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעלת הכספית בנצרת: רשלנות מצד בית הספר?

קובי דוד

4.2.2013 / 11:01

עקב תלונת משרד החינוך, תחקור המשטרה אם הייתה רשלנות בבית הספר שאחד מתלמידיו אושפז מחשש שהורעל מכדוריות כספית. על פי החשד, תלמידים גנבו את הכדוריות ממעבדה

צילום: ערן גילווארג, עריכה: מיכאל ברגמן

המשטרה מתכוונת לבדוק חשד לרשלנות מצד בית ספר בנצרת, שאחד מתלמידיו אושפז בשבת מחשש שהורעל מכדוריות כספית, לצד כיווני חקירה אחרים. ניצב-משנה יוסי חמו ממשטרת נצרת אישר היום (שני) כי משרד החינוך הגיש אתמול תלונה בעניין. גם המשרד להגנת הסביבה פתח יחד עם משרד הבריאות בחקירת המקרה, שאירע בין כותלי חטיבת הביניים "עומר בן אטחב", השוכנת בשכונת ספפרי בעיר. בשל המקרה נסגר המוסד החינוכי עד להודעה חדשה.

התלמיד, בן 13, אושפז בבית החולים רמב"ם בחיפה מחשש שהורעל מכדוריות כספית, שעל פי החשד נגנבו בשבוע שעבר על ידי תלמידים, ששיחקו בהן במסדרונות בית ספר בנצרת. כמו כן, למעלה מ-40 תלמידי בית הספר הגיעו במהלך סוף השבוע אל קופות החולים באזור מגוריהם כדי לבצע בדיקות דם מחשש להרעלה. מחקירת האירוע עולה כי כמה מתלמידי חטיבת הביניים החליטו להפיג את השעמום במהלך יום הלימודים, ועל פי החשד פרצו למעבדות בית הספר וגנבו את כדוריות הכספית, הנחשבות לרעילות ביותר. עוד עולה כי לאחר מכן החלו התלמידים להשליך אותן זה על זה במסדרונות ובחצר בית הספר. לאחר שהבחינו במעשה, דיווחו על כך עובדות הניקיון במוסד להנהלת בית הספר.

מחקירה ראשונית עולה כי בשובו מבית הספר ביום שלישי התלונן הנער בפניו הוריו על כאבי בטן חזקים. רק לאחר יומיים, ביום חמישי האחרון, דווח המקרה למשרד להגנת הסביבה ולמשרד הבריאות, מה שעורר את החשש כי מספר רב של תלמידים הורעלו מאדי הכספית, העלולים לגרום לנזקים בלתי הפיכים בעתיד. "הבן שלי נפל קרבן למעשי תחבולה של התלמידים", סיפר אביו של הנער, האני עואיסי, בשיחה עם וואלה! חדשות. "זה יכול היה להיגמר באסון כבד". לדבריו, "עיריית נצרת חייבת לחקור את האירוע על מנת לבדוק את האשמים במקרה. זה לא הגיוני שהתלמידים חשופים לחומר רעיל ולאף אחד לא אכפת מכך. מה היה קורה אילו המשרד להגנת הסביבה לא היה מתריע על כך?".

ראש העיר נצרת ראמז ג'ראיסי מסר אתמול בתגובה כי עדיין אין מסקנות סופיות לאירוע. "יש ועדת בדיקה שמונתה על ידי משרד החינוך על מנת לאסוף את הממצאים. אני רואה זאת בחומרה רבה", אמר. "ככל הנראה, התלמידים גנבו כספית ממעבדות בית הספר. הנושא התגלה לאחר שצוות העובדים הבחין בכדורי כספית בבית הספר. קיימנו התייעצות עם כל הנוגעים בדבר, ובמקביל התחלנו בטיפול מיידי לפיזור אבקת גופרית. בית הספר נסגר עד מועד שטרם נקבע. אנחנו נדאג להעביר את התלמידים למוסד חילופי כדי שימשיכו בשגרת הלימודים, לצד ועדת הבדיקה שמונתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully