וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק מסוכן: בן 13 מנצרת אושפז בשל הרעלת כספית

קובי דוד

3.2.2013 / 16:02

על פי החשד, תלמידים פרצו למעבדה בבית ספר בעיר, גנבו כדוריות כספית והשליכו אותן זה על זה. יותר מ-40 נבדקו מחשש להרעלה. הורים: "המקרה דווח לרשויות רק כעבור יומיים"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: מיכאל ברגמן

נער בן 13 אושפז אתמול (שבת) בבית החולים רמב"ם שבחיפה מחשש שהורעל מכדוריות כספית, שעל פי החשד נגנבו בשבוע שעבר על ידי תלמידים, ששיחקו בהן במסדרונות בית ספר בנצרת. כמו כן, למעלה מ-40 תלמידי בית הספר הגיעו במהלך סוף השבוע אל קופות החולים באזור מגוריהם כדי לבצע בדיקות דם מחשש להרעלה. בתגובה, פתח המשרד להגנת הסביבה יחד עם משרד הבריאות בחקירת המקרה, שאירע בין כותלי חטיבת הביניים "עומר בן אטחב", השוכנת בשכונת ספפרי בעיר. בשל המקרה נסגר המוסד החינוכי עד להודעה חדשה.

מחקירה ראשונית עולה כי בשובו מבית הספר התלונן הנער בפניו הוריו על כאבי בטן חזקים. אתמול, כאמור, אושפז הנער בבית החולים, והוא צפוי להשתחרר היום. "הבן שלי נפל קרבן למעשי תחבולה של התלמידים", סיפר אביו של הנער, האני עואיסי, בשיחה עם וואלה! חדשות. "זה יכול היה להיגמר באסון כבד". לדבריו, "עיריית נצרת חייבת לחקור את האירוע על מנת לבדוק את האשמים במקרה. זה לא הגיוני שהתלמידים חשופים לחומר רעיל ולאף אחד לא אכפת מכך. מה היה קורה אילו המשרד להגנת הסביבה לא היה מתריע על כך?".

מחקירת האירוע עולה כי כמה מתלמידי חטיבת הביניים החליטו להפיג את השעמום במהלך יום הלימודים, ועל פי החשד פרצו למעבדות בית הספר וגנבו את כדוריות הכספית, הנחשבות לרעילות ביותר. עוד עולה כי לאחר מכן החלו התלמידים להשליך אותן זה על זה במסדרונות ובחצר בית הספר. לאחר שהבחינו במעשה, דיווחו על כך עובדות הניקיון במוסד להנהלת בית הספר.

תלמידים באשקלון חוזרים ללימודים אחרי שבוע של מלחמה. שי מכלוף
"הבן שלי נפל קרבן לתחבולה של התלמידים", סיפר אביו של הנער. למצולמים קשר לכתבה/שי מכלוף

"ממצאי הבדיקה מדווחים על זיהום חמור"

הורי הילדים עדיין לא מבינים מדוע עיריית נצרת לא דאגה לדווח לגורמים הרלוונטיים עוד באותו יום. רק לאחר יומיים, ביום חמישי האחרון, דווח המקרה למשרד להגנת הסביבה ולמשרד הבריאות, מה שעורר את החשש כי מספר רב של תלמידים הורעלו מאדי הכספית, העלולים לגרום לנזקים בלתי הפיכים בעתיד.

במשרד להגנת הסביבה רואים בחומרה רבה את האירוע שהתרחש בין כותלי בית הספר, ולא מצליחים להבין מדוע הנהלת בית הספר יידעה אותם על המקרה רק לאחר יומיים. "מזל גדול שעובדות הניקיון הבחינו במעשה, אחרת לא היינו יכולים לדעת שהאירוע הזה התרחש כלל", סיפר גורם במשרד להגנת הסביבה.

לדבריו, "מדובר באירוע חמור מאוד ויוצא דופן. ממצאי הבדיקה הראשונים מדווחים על זיהום חמור הנע בין 30 ל-40 מיקרוגרם כספית. הנהלת הבית הספר הייתה צריכה ליידע את המשרד בהקדם האפשרי. הודענו למשרד החינוך לסגור את המוסד עד להודעה חדשה. כרגע מתבצעות פעולות ניטור על מנת לבדוק את זיהום האוויר שקיים במקום, וכן גם פעולות פיזור של אדי הכספית באמצעות פיזור גופרית". בנוסף, הנחה משרד הבריאות לרענן את הנהלים בקרב תלמידי בית הספר, ומשפחותיהם.

ראש עיריית נצרת ראמז ג'ראיסי מסר בתגובה: "עדיין אין מסקנות סופיות לאירוע. יש ועדת בדיקה שמונתה על ידי משרד החינוך על מנת לאסוף את הממצאים. אני רואה זאת בחומרה רבה. ככל הנראה, התלמידים גנבו כספית ממעבדות בית הספר. הנושא התגלה לאחר שצוות העובדים הבחין בכדורי כספית בבית הספר. קיימנו התייעצות עם כל הנוגעים בדבר, ובמקביל התחלנו בטיפול מיידי לפיזור אבקת גופרית. בית הספר נסגר עד מועד שטרם נקבע. אנחנו נדאג להעביר את התלמידים למוסד חילופי כדי שימשיכו בשגרת הלימודים, לצד ועדת הבדיקה שמונתה". ממשרד החינוך מחוז צפון נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully