וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת סיום? יאיר לפיד: "זה ייקח עוד זמן"

יו"ר יש עתיד התייחס להתקדמות במגעים הקואליציוניים, והבהיר שהם לא בפני סיום. שישה ימים לפני תום המועד שהוקצב לנתניהו, לא ברור כמה שרים יהיו בממשלה ומי יחזיק בחינוך

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: רן מנחם

עדיין לא רואים את הסוף: שישה ימים לפני תום הארכה שקיבל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מנשיא המדינה, שמעון פרס, על מנת להרכיב את הקואליציה החדשה שלו, עדיין לא מסתמן כי יש לו ממשלה חדשה. כמה סוגיות עדיין עומדות פתוחות על הפרק, בהן מספר השרים בממשלה החדשה וזהות שר החינוך - וכמו שהגדיר הערב (ראשון) יו"ר יש עתיד ומי שמיועד להיות שר האוצר, ח"כ יאיר לפיד – "זה עוד ייקח זמן". הוא הבהיר כי המשא ומתן לא נקלע למבוי סתום. הערב נפגשים נציגי הליכוד-ביתנו והבית היהודי. השיחות מתמקדות בנושא השוויון בנטל הגיוס. בשלב מאוחר יותר של השיחות ידונו הצדדים במספר השרים וכן אופן חלוקת התיקים. ככל הנראה גם הפעם השיחות יגלשו לתוך הלילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה עוד ייקח זמן". לפיד הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לנושא התייחס היום גם מספר 2 ב"ליכוד-ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, שבישיבת מפלגתו בדימונה אמר כי "אין ספק שבשבוע הזה הכנסת תצביע על אישור לממשלה החדשה, הרכב חדש לממשלה. אני מניח שלקראת יום שלישי הנושא ייסגר ועדיף לקחת עוד יום אחד על מנת לגבש את ההבנות מראש כדי למנוע חיכוכים בעתיד. כרגע יש תהליך בלתי הפיך שנמצא בעיצומו, וכל אחד מנסה ברגע האחרון לעשות מקצה שיפורים". לדברי ליברמן, "היה רצוי להקים ממשלה יותר רחבה - אבל זה מה שיש כרגע, ונעשה הכי טוב שאפשר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ליברמן על הרכבת הממשלה: "תהליך בלתי הפיך". שי מכלוף
ליברמן/שי מכלוף

ליברמן הבהיר כי הסוגייה השנייה היא התקציב. "ברור שהתקציב לא פשוט, בטח נוכח האתגרים הביטחוניים", אמר ליברמן וציין כי יש צורך בלגיטימציה ציבורית מלבד היכולת להעביר תקציב באופן אחראי בכנסת. שר החוץ לשעבר התייחס אף לשוויון בנטל הגיוס, נושא שהיווה חלק מרכזי במערכת הבחירות, ואמר כי "השוויון בנטל חייב לחול על כל אזרחי ישראל, בלי הבדל דת גזע ומין, כולל את בני המיעוטים". ליברמן התייחס גם לשמירת תיק החוץ עד לסיום ענייניו המשפטיים. "כולם הבינו שזה תיק של ישראל ביתנו אז כולם קיבלו זאת בהבנה", אמר וציין כי במדינת ישראל היו תקופות שראש ממשלה החזיק במקביל שישה תיקים.

כחלק מהמגעים ולאור תוצאות הבחירות, הפנימו בליכוד שחלק מבכירי המפלגה יצטרכו להתרגל לפיחות במעמדם. על כן, הודיע ראש הממשלה נתניהו ליו"ר הכנסת היוצאת ראובן ריבלין כי הוא לא מתכוון לתמוך במועמדותו לתפקיד. גורמים מסרו כי על פי המסתמן, שר ההסברה והתפוצות בממשלה היוצאת, יולי אדלשטיין, יתמנה לתפקיד יושב ראש הכנסת ה-19. ריבלין יסיר כנראה את מועמדותו לתפקיד. בחודש שעבר ערך אדלשטיין סבב פגישות עם חברי סיעת הליכוד-ביתנו, כדי לשכנע אותם לתמוך בו לתפקיד. "לא מדובר בקרב נגד יריב אלא בריצה משותפת של שני ידידים מוכשרים על תפקיד אחד, וחברי הסיעה יכריעו", אמרו גורמים בסביבתו של אדלשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully