וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לריבלין: לא אתמוך במועמדותך ליו"ר הכנסת

10.3.2013 / 16:57

נוכח החלטת ראש הממשלה צפוי ראובן ריבלין להסיר את מועמדותו לתפקיד. השר יולי אדלשטיין, שקיים סבב פגישות בחודש שעבר עם חברי הליכוד-ביתנו, צפוי להתמנות במקומו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע ליושב ראש הכנסת היוצאת, ראובן ריבלין, כי הוא לא מתכוון לתמוך במועמדותו לתפקיד. גורמים במפלגת הליכוד מסרו היום (ראשון) כי על פי המסתמן, שר ההסברה והתפוצות בממשלה היוצאת, יולי אדלשטיין, יתמנה לתפקיד יושב ראש הכנסת ה-19. ריבלין יסיר כנראה את מועמדותו לתפקיד. בחודש שעבר ערך אדלשטיין סבב פגישות עם חברי סיעת הליכוד-ביתנו, כדי לשכנע אותם לתמוך בו לתפקיד. "לא מדובר בקרב נגד יריב אלא בריצה משותפת של שני ידידים מוכשרים על תפקיד אחד, וחברי הסיעה יכריעו", אמרו גורמים בסביבתו של אדלשטיין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יסיר את מועמדותו? ריבלין ונתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכיר הליכוד-ביתנו, השר לשעבר אביגדור ליברמן, התייחס היום במהלך ישיבת המפלגה בדימונה להחלטתו של נתניהו להסיר את תמיכתו בריבלין, ואמר: סיכמנו עם ראש הממשלה כשהקמנו את הרשימה המשותפת הליכוד-ביתנו, שאנחנו נתמוך בכל החלטה שלו. אין לנו פה עמדה. זה בהחלט נהוג כך. ראש הממשלה צריך לעבוד בעיקר עם גיבוי של יושב ראש הכנסת. נכבד כל החלטה שלו".

יו"ר הכנסת ראובן רובי ריבלין והשר יולי אדלשטיין בדיון במליאת הכנסת על פיזור הכנסת. עומר מירון
אדלשטיין וריבלין/עומר מירון

בכירים בליכוד הביעו חשש כי אם ריבלין יכהן בפעם השלישית ברציפות כיו"ר הכנסת, הוא ינצל את התפקיד לקידום מועמדותו לנשיאות המדינה. משום כך עלול ריבלין למצוא עצמו מנסה בעיקר לרצות חברי כנסת שונים כדי לזכות בקולם ביום ההתמודדות לנשיאות. "אדלשטיין שייך לזן הכמעט נכחד של אלה שהכנסת באמת חשובה להם", אמרו גורמים בליכוד. "הכנסת היום במצב תדמיתי לא טוב, אך יש גם לא מעט חברי כנסת צעירים שבאו לעבוד. בדיוק בגלל זה אדלשטיין לא מחפש עכשיו תפקיד של שר ציבורי אלא מקום שבו הוא יוכל לקחת תפקיד ממלכתי יותר, על מנת לאפשר לחברי הכנסת לפעול לפי האג'נדה של כל אחד מהם ולהביא לשינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully