וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין מתמודד מול ריבלין: "הכנסת חשובה לו"

20.2.2013 / 16:47

השר ינסה להיבחר ליו"ר הכנסת הבא נגד מי שנחשב כמעט ליו"ר מיתולוגי. לדברי מקורביו, הוא סבור שניתן בתפקיד "לעשות ולשנות, ולא רק לשבת באופן ייצוגי על כיסא מרופד"

בימים האחרונים השר יולי אדלשטיין מגלה פעילות יתרה במסדרונות הכנסת. זה לא סוד שאדלשטיין חושק בתפקיד יו"ר המשכן. בשביל להתמודד באופן ראוי עם ח"כ ראובן ריבלין, הנחשב כמעט יו"ר מיתולוגי במשכן, הוא נפגש עם כמעט כל חבר סיעת הליכוד-ביתנו הנקרה בדרכו, מדבר, משכנע, ובעיקר מקווה.

בסביבתו של אדלשטיין יש הערכה עצומה לריבלין. "הוא לא מדבר נגד אלא בעיקר על עצמו", אומרים מקורביו, "לא מדובר בקרב נגד יריב אלא בריצה משותפת של שני ידידים מוכשרים על תפקיד אחד, וחברי הסיעה יכריעו".

אביבה ונעם שליט בפגישה עם יולי אדלשטיין. עומר מירון
"לא מדובר בקרב נגד יריב". אדלשטיין/עומר מירון

בכירים בליכוד הביעו חשש שאם ריבלין ייבחר לכהונה שלישית לתפקיד הוא ישמש בעיקר כתחנת ביניים לרצונו הלא מוסתר להתמודד על נשיאות המדינה. משום כך עלול ריבלין למצוא עצמו משתדל בעיקר לרצות חברי כנסת שונים כדי לזכות בקולם ביום ההתמודדות לנשיאות. "אדלשטיין שייך לזן הכמעט נכחד של אלו שהכנסת באמת חשובה להם", אומרים גורמים בליכוד. "הכנסת היום במצב תדמיתי לא טוב, אך יש גם לא מעט חברי כנסת צעירים שבאו לעבוד. בדיוק בגלל זה אדלשטיין לא מחפש עכשיו תפקיד של שר ציבורי אלא מקום בו הוא יוכל לקחת תפקיד ממלכתי יותר, על מנת לאפשר לחברי הכנסת לפעול לפי האג'נדה של כל אחד מהם ולהביא לשינוי".

מקורביו של אדלשטיין מאמינים כי הוא בעל סיכויים טובים לזכות בתואר יו"ר הכנסת. "אדלשטיין מביא עימו ניסיון רב. הוא היה באופוזיציה ובקואליציה, ניהל מאות ישיבות והיה סגן יו"ר פעמיים. זו הכנסת השישית שלו, וכמעט תמיד ניתן היה למצוא אותו בתפקיד ניהולי. אדלשטיין רואה בתפקיד היו"ר אחד מהתפקידים החשובים ביותר, תפקיד בו ניתן לעשות ולשנות ולא רק לשבת באופן ייצוגי על כיסא מרופד".

יו"ר הכנסת ראובן רובי ריבלין בדיון במליאת הכנסת על פיזור הכנסת. עומר מירון
תחנת ביניים בדרך לנשיאות? ריבלין/עומר מירון

"אדלשטיין נכנס להתמודדות בשביל לנצח והוא לא מחפש פרס תנחומים", אומרים בליכוד בנוגע לאפשרות שלא ייבחר. "הוא מועמד שבא עם ידע, ניסיון ותדמית טובה בקרב חברי הכנסת, ומכל הישיבות שניהל, ביניהן ישיבות טעונות שבמהלכן הרחיק חברי כנסת, מעולם לא הוגשה נגדו תלונה ליו"ר או לוועדת האתיקה על שום דבר שעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully