וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה: הנשיא הזמני הושבע – "בניגוד לחוקה"

מי שהיה סגנו של צ'אווס וסומן כיורשו עוד בחייו, ניקולאס מדורו, הורה לקיים בחירות בהקדם, אך זה לא פייס את מתנגדיו. "כדי להיות נשיא, אתה צריך להיבחר"

ניקולאס מדורו, מי שהיה סגנו של נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס, הושבע הלילה (שבת) לנשיא הזמני של המדינה, שעדיין מתאבלת על מותו של צ'אווס. בנאום ההשבעה שלו בהיכל האסיפה הלאומית של המדינה אמר מאדורו, שסומן עוד בחייו של צ'אווס כמי שעתיד לרשת אותו, כי הורה לקיים בחירות במהירות האפשרית. בנאומו, שהתקיים זמן קצר לאחר הלוויית צ'אווס, תקף מדורו את ארצות הברית, אותה כינה "האימפריה".

ניקולס מדורו, סגנו של נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס, במסיבת עיתונאים בבירה קראקס. 12 בדצמבר 2012. רויטרס
הבטיח להמשיך את דרכו של צ'אווס. מדורו/רויטרס

"אנו אומרים להם: במוקדם או במאוחר, האליטות האימפריאליסטיות ששולטות בארצות הברית יצטרכו ללמוד לחיות בכבוד מוחלט כלפי אנשי אמריקה הלטינית", אמר מדורו, שהבטיח להמשיך את דרכו של צ'אווס. על אף שמדורו יכהן כנשיא רק באופן זמני, היו התנגדויות להשבעתו. מנהיג האופוזיציה במדינה, אנריקה קפרילס, אמר זמן קצר לפני הטקס כי מדובר ב"ניצול לרעה של כוח". "כדי להיות נשיא, אתה צריך להיבחר על ידי העם", הוסיף קפרילס. "החוקה מאוד ברורה בעניין".

מרבית המחוקקים מן האופוזיציה החרימו את טקס ההשבעה

מדורו הושבע לנשיאות, על אף שהחוקה בוונצואלה מאפשרת לסגן הנשיא ליטול את סמכויות השלטון במקרה בו הנשיא מת, אך לא לכהן כנשיא זמני. נשיא האסיפה הלאומית הוא שאמור לכהן בתור הנשיא הזמני. על פי החוקה בוונצואלה, על הבחירות להתקיים תוך 30 ימים. עם זאת, החלטה של בית משפט בוונצואלה אפשרה את ההשבעה. מיד כשהסתיימה השבעתו של מדורו שוגרו זיקוקי דינור אל שמי הבירה קראקס, אך כאמור לא כולם חגגו את ההשבעה. מרבית חברי האופוזיציה במדינה החרימו את הטקס. כשנשאל קפרילס אם בכוונתו להתמודד בבחירות, השיב: "נדבר שנית".

צ'אווס מת ביום שלישי בלילה בגיל 58 בתום שנתיים שבהן נאבק במחלת הסרטן. לאחר ההודעה על מותו גדשו המונים את הרחובות בבירה קרקאס ואת אזור האקדמיה הצבאית, שם הוצג ארונו לאחר שנישא לראווה ברחובות העיר. למעלה משני מיליון בני אדם חלפו על פני הארון. שלשום הודיע הנשיא החדש מדורו כי גופתו של צ'אווס תיחנט ותוצג "לעולמי עד" במוזיאון צבאי, בדומה למנהיגים הקומוניסטים סטלין, לנין ומאו דזה-דונג. בשבוע הקרוב תוצג גופתו כדי לאפשר למיליוני האזרחים הממתינים בתור לחלוף על פני ארונו. מדורו הסביר כי "האמצעים הללו ננקטים על מנת לאפשר לאנשים להיות עם מנהיגם לנצח. הוא היה בלתי מנוצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully