וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: שדדו עשרות אלפי שקלים משישה סניפי בנק

גלעד גרוסמן

8.3.2013 / 23:02

שני תושבי אילת ותושב לוד נאשמים במעשי שוד ברחבי הארץ בחודשיים האחרונים. באחד הדיונים אמר אחד מהם לחברו: "כועס שפתחת עליי". עו"ד אחד מהם: "הוא סובל מבעיות נפשיות"

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשו היום (שישי) כתבי אישום נגד שני תושבי אילת ותושב לוד, בגין מעורבותם בשישה מקרי שוד בנק שהתרחשו ברחבי הארץ בחודשיים האחרונים. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם של השלושה עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

על פי כתבי האישום שהוגשו נגד סימון ורטוז'נסקי, עומרי גורן ולי-אור גבאי, בתחילת חודש ינואר האחרון הציע ורטוז'נסקי לגבאי לשדוד בנק בכרמיאל. השניים ערכו סיור מחוץ לסניף, וכשגילו שאין שומר בכניסה, החליטו לבצע את השוד במקום. גבאי חבש כובע גרב והרכיב משקפי שמש כהים, נכנס לבנק, מסר לאחת הפקידות פתק עליו נכתב "זה שוד, שימי את הכסף בתיק", ונמלט עם למעלה מ-31 אלף שקלים.

לטענת הפרקליטות, כשבוע לאחר מכן שדדו השניים סניף של בנק הדואר בלוד בשיטה דומה, ובשבועות שלאחר מכן ביצעו מעשי שוד בבנקים ברמלה, בקריית מוצקין ובתל אביב. השניים גם התכוונו לבצע שוד בנק בהוד השרון, אולם התחרטו בשל חשש שייתפסו על ידי המשטרה. בנוסף לכך, הם ניסו לשדוד בנק בלוד, אולם גבאי נמלט מהמקום כאשר הפקידה החלה לצעוק. בסך הכל שדדו השלושה כ-120 אלף שקלים. גבאי נעצר לפני כשבועיים וחצי על ידי מאבטח של שגרירות ארצות הברית בתל אביב, שרדף אחריו כשנמלט מבנק שאותו שדד בתל אביב.

עוד עולה מכתב האישום, כי ורטוז'נסקי ניסה לגרום לגבאי לחזור בו מהודאתו במשטרה על מעורבותו במקרי השוד. בעת שהשניים המתינו לדיון בבית משפט השלום בנוגע להארכת מעצרם, אמר ורטוז'נסקי לגבאי: "אני מאוד כועס שפתחת עליי ועל עומרי. אני זה בסדר, אבל עומרי יש לו חברים באבו כביר והם יתפסו אותך ויזיינו אותך". הוא דרש מגבאי שיציג עצמו בפני חוקרי המשטרה כאדם לא שפוי ש"שמע קולות" שפקדו עליו לבצע את מעשי השוד.

"כתב האישום מגלה באופן ברור כי הנאשם איננו העבריין העיקרי בתיק", אמר בתגובה פרקליטו של גבאי, עורך דין שמואל פלישמן מהסנגוריה הציבורית. "בכתב האישום נגדו כתוב במפורש בכל האישומים כי הוא לא היה היוזם, כי האחרים הם אלה שתכננו את מעשי השוד. הנאשם הוא בחור צעיר בן 21 שנקלע לחובות כספיים ומוכר כמי שיש לו בעיות נפשיות לא קלות, שאף גרמו לו לאשפז את עצמו מרצון ארבע פעמים בשנה וחצי האחרונות". לטענתו, "הנאשמים האחרים 'השתמשו' בגבאי וניצלו באופן כזה או אחר את בעיותיו הנפשיות כדי לשכנע אותו להיכנס לאותם בנקים ולקחת את הכסף".

  • עוד באותו נושא:
  • שוד בנק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully