וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד נדיר: נאשם בנסיון רצח שוחרר למעצר בית

גלעד גרוסמן

7.3.2013 / 22:29

יחיא אבו ג'אבר נאשם כי כנקמה על מות אחיו, ניסה לרצוח ביריות את אביו של אחד הנאשמים ברצח האח. בית המשפט התעלם מהמלצת שירות המבחן שקבע כי הוא מסוכן - ושחררו לביתו

באופן יוצא דופן, הורה היום (חמישי) בית המשפט המחוזי בלוד לשחרר נאשם בנסיון רצח שבוצע סמוך לבית המשפט עצמו למעצר בית, וזאת בניגוד להמלצת שירות המבחן שקבע כי יש סכנה בשחרורו. השופט אברהם יעקב גם מתח ביקורת על שירות המבחן, וקבע כי הם התייחסו לנושאים לא רלוונטיים והרחיבו את תפקידם של מפקחים מעבר לנדרש.

על פי כתב האישום שהוגש בנובמבר האחרון נגד יחיא אבו ג'אבר, הוא החליט לנקום את רצח אחיו שהתרחש כשנה קודם, ולכן הגיע באוקטובר לבית המשפט בלוד לדיון בעניינם של שני הנאשמים ברצח האח. לאחר הדיון, הוא עקב אחר אביו של אחד הנאשמים, וכשאלה עצרו את מכוניתם ברמזור לא הרחק מבית המשפט, ירה שלוש יריות לעבר האב ופצע אותו.

"תפקיד המפקחים אינו לפתור סכסוך בין משפחות"

אבו ג'אבר נעצר, והפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. הוא נשלח לתסקיר של שירות המבחן, אשר קבע כי יש קושי לשחררו למעצר הבית המוצע. אולם, השופט יעקב קבע כי שירות המבחן חרג מהנושאים שאותם הוא אמור לבדוק. ראשית, השופט מתח ביקורת על כך שבתסקיר הראשון שנערך לאבו ג'אבר ישנה התייחסות לעובדה שכפר בעובדות. "עניין זה לטעמי לא צריך לעלות בתסקיר של שירות המבחן", כתב השופט, "זו זכותו". אולם, השופט קיבל את עמדת שירות המבחן, לפיה קיימת רמת סיכון בינונית שאבו ג'אבר ישוב להתנהגות אלימה, "שחומרת תוצאותיה הצפויה היא גבוהה".

עם זאת, השופט סבר כי ניתן לשחרר את אבו ג'אבר ממעצר מכיוון שמעצר בית ביישוב מרוחק מהיישוב שבו מתגוררת משפחת המתלונן, ינטרל את מסוכנותו. בהחלטתו דחה השופט את החשש של שירות המבחן, מכך שהמפקחים של אבו ג'אבר אינם מבינים את הסיכון האפשרי שבו הוא מצוי, בשל חשש מנקמה. "תפקידם של המפקחים אינו לפתור את הסכסוך בין שתי משפחות יריבות, תפקידם הוא לפקח על המשיב ולדווח על הפרת תנאי שחרור", הבהיר. הוא הוסיף כי לא הוצג בפניו כל מידע על כך שאבו ג'אבר בסכנה, וכי הוא אינו מבין על סמך מה קבע זאת שירות המבחן. הפרקליטות ביקשה לעכב את השחרור כדי לבדוק את האפשרות לערער לבית המשפט העליון על ההחלטה.

פרקליטיו של אבו ג'אבר, עורכי הדין גיורא זילברשטיין ושוקרי אבו טביק, אמרו כי "מדובר בהחלטה נדירה, שבה בית המשפט לא קיבל את עמדת קצינת המבחן והחליט לשחרר את הנאשם. זוהי החלטה מוצדקת בנסיבות המקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully