וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הולנד קוראת לסימון מוצרים מההתנחלויות בשטחה"

משרד החוץ אישר כי ידידתה הקרובה של ישראל תקרא לרשתות השיווק שלה לסמן מוצרים שמקורם בהתנחלויות. שר הפנים, אלי ישי, בתגובה: "מוצרי ההתיישבות הם מוצרי כחול-לבן גאים"

הולנד תקרא לרשתות השיווק שלה לסמן מוצרים שמקורם בהתנחלויות, כך אישר הערב (חמישי) משרד החוץ מאינדיקציות שהגיעו לידיו. בשלב זה, לא ברור אם הוראה בדבר סימון המוצרים כבר הופצה בקרב הרשתות, אך הדבר צפוי לקרות בקרוב. לפי שעה, אין בידי משרד החוץ מידע נוסף וטרם פורסמה רשימת המוצרים שעשוים להיות מסומנים.

חרם באירופה נגד מוצרים מישראל שיוצרו בשטחים. AP
דרום אפריקה הייתה הראשונה לאשר סימון מוצרים מההתנחלויות/AP

שר הפנים, אלי ישי, גינה את המהלך. "מוזר שהולנד לא מצאה לנכון להחזיר מלוא התשלום על רכוש היהודים שנגזל באדמתה, אך מוצאת זמן לסמן מוצרים יהודיים", אמר. לדבריו, "מוצרי ההתיישבות מעבר לקו הירוק, כמו גם אלו שבתוך הקו הירוק, הנם מוצרי כחול-לבן גאים. מדינת ישראל תעמוד כמקשה אחת אל מול כל ניסיון לחרם על מוצריה".

בשנה שעברה הייתה דרום אפריקה למדינה הראשונה שהחליטה רשמית על סימון מיוחד למוצרי התנחלויות. בחודש אוגוסט הודיע שר התעשייה והמסחר הדרום אפריקני, רוב דיוויס, כי יאמץ את התקנה שקובעת סימון מוצרים מההתנחלויות בתווית מיוחדת. החלטת הממשלה הדרום אפריקנית, שנחתמה ב-1 במאי 2012, היא תוצאה של מאמצים משותפים של הוועדות העממיות בגדה ושל הארגונים הדרום אפריקנים "פתחו את רחוב השוהדא" ו-"עורכי דין לזכויות אדם".

בחודש דצמבר האחרון פורסם בוואלה! חדשות על פגישה שקיימו בכירי הקהילה היהודית בדרום אפריקה עם שר התעשייה הדרום אפריקאי במהלכה הבהיר דייויס לנציגים כי יישום התקנה נדחה זמנית והסכים לבחון שינויים דרמטיים באופן הסימון המיועד. גורמים שהשתתפו בפגישה אף הטילו ספק בכוונתו של דייויס להמשיך בביצוע התקנה ולהביאה לשולחן הממשלה. "לאור הפעילות הענפה של הקהילה היהודית וידידי ישראל הנוצרים, ההחלטה נדחתה בשלב זה. יש בממשלת דרום אפריקה חשיבה מחודשת על סימון המוצרים, ומנסים להבין איך עוסקים בדבר הזה מבלי שזה יפגע בקהילות המקומיות, הסכמי הסחר ומערכות היחסים עם ישראל", אמר אז גורם בכיר במשרד החוץ והדגיש כי "כלל לא מחויב שההחלטה תגיע לכדי דיון נוסף בממשלה".

מועצת יש"ע מסרה בתגובה לכוונת הולנד לסמן מוצרים מההתנחלויות: "התעשייה ביהודה ושומרון מפרנסת כמעט 10% מהאוכלוסייה הפלסטינית. סימון מוצרים ופגיעה בדו-קיום הכלכלי המתקיים באזורי התעשייה ביהודה ושומרון תגרום לפיטורין גם של פלסטינים שיאבדו את מקור ההכנסה העיקרי שלהם. טוב תעשה ממשלת הולנד אם תעודד צריכה של מוצרים ממפעלים אלו המהווים גשר לדו-קיום שפוי במזרח התיכון הסוער".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully