וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה מציג: עוד 2 קווים נפרדים לפלסטינים

לדברי מנכ"ל המשרד, עוזי יצחקי, שני קווי התחבורה הנוספים נועדו לשרת את תושבי הגדה באזור הר חברון העובדים בישראל. משרד התחבורה: "פלסטינים רשאים לנסוע בכל הקווים"

נמרוד סונדרס

עוד קווים נפרדים? בהקלטה שהגיעה היום (חמישי) לידי גלי צה"ל נשמע מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, אומר כי בכוונת משרדו להרחיב את קווי האוטובוס המיועדים להסעת פלסטינים ומודיע על שני קווים נוספים שיתווספו למיזם – אחד בדרום הר חברון והאחר בשער אפרים. עוד עולה מההקלטה כי יצחקי דוחה את הביקורות שהושמעו ולפיהן מדובר ב"קווי אפרטהייד". לטענתו, המיזם נועד לשרת את הפועלים הפלסטינים ולתת מענה לפועלים באזור הר חברון.

אוטובוס אפיקים, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
אוטובוס של חברת "אפיקים" להסעת פלסטינים/נמרוד סונדרס

לדברי יצחקי, הקווים נועדו "לתת אפשרות גם לאותם פלסטינים שנדרשים לעבור בידוק ואחרי שעוברים את הבידוק היו נתונים לכל מיני מסיעים פיראטיים חאפרים שלקחו מהם עשרות שקלים". יצחקי אף סיפר כי נכח במקום ושוחח עם הפועלים. "יש שביעות רצון מאוד גדולה - חמישה שקלים לכפר סבא ולרעננה, עשרה שקלים לתל אביב. השירות הזה הוא שירות טוב".

בתחילת השבוע דווח על הפעלת שני קווי אוטובוס של חברת "אפיקים" מהשומרון לעבר מרכז הארץ. קהל היעד של האוטובוסים האלה הם פועלים פלסטינים שמחזיקים בידם אישור עבודה בישראל. הקווים החדשים ייצאו מאזור צופים שליד קלקיליה ויסיעו את העובדים למקומות עבודתם באזור השרון ובתל אביב.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "אין כל הנחיה או איסור של משרד התחבורה המונע מעובדים פלסטינים לנסוע בקווי התחבורה הציבורית בישראל. יתרה מכך, נוסעים פלסטינים וישראלים כאחד רשאים על פי התקנות לנסוע בכל הקווים וללא כל הגבלה". עוד נמסר כי "הקווים החדשים שנוספו נועדו לשפר את השירות לעובדים הפלסטינים, והם אמורים להחליף את המסיעים הפיראטיים שמסיעים את הפלסטינים במחירים מופקעים של עשרות שקלים, לעומת שקלים בודדים הנגבים בקווים החדשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully