וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויית קורבנות הרצח בקריות: "העם איבד ילד ואם"

קובי מנדל

6.3.2013 / 16:37

חטואלה קוזניצוב ובנה אלכס הובאו למנוחות בחיפה. הם נרצחו על ידי בן זוגה של האם, דב תגר. אחיה של חטואלה קרא להילחם באלימות: "לא באנו לארץ כדי להירצח"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: טל רזניק

בבית העלמין תל רגב בחיפה מובאים היום (רביעי) למנוחות חטואלה קוזניצוב, בת 43, ובנה אלכס בן ה-17, שנרצחו ביום שני על ידי בן זוגה של חטואלה, דב תגר. עשרות אנשים ליוו את השניים למנוחות, בהם חבריו ללימודים של אלכס מבית ספר התיכון רבין בקריית ים. דודו של אלכס, אדוארד חימן, קרא להילחם באלימות. "כל עם ישראל איבד את הילד הזה ואמו. צריכים לשים קו לזה. אי אפשר ככה לחיות. כל שבוע יש רצח", אמר.

הלווייתם של חטואלה ואלכס קוזניצוב, חיפה, מרץ 2013. ערן גילווארג
"אי אפשר ככה לחיות". הלוויית האם ובנה/ערן גילווארג

"מה קרה פה? באנו לארץ ישראל לגור ולחיות ולא למות", המשיך הדוד. אל מול גופות אחותו ואחיינו הוא אמר כי "הם היו בשבילי הכל ואני לא יודע איך אחיה עכשיו". מנהלת בית הספר בו למד אלכס, אביבה כהן, אמרה לוואלה! חדשות כי "הלימודים היו בראש מעייניו. החברים לקחו את זה מאוד קשה והם שרויים בהלם. הכנסנו לכיתות פסיכולוגים לשוחח עם התלמידים ואיתרנו את הילדים שיש להם קשיים רגשיים וקיימנו שיחות אישיות עם החברים שהיו קרובים אליו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הלווייתם של חטואלה ואלכס קוזניצוב, חיפה, מרץ 2013. ערן גילווארג
"לא יודע איך אחיה עכשיו". תלמידים בהלווייה/ערן גילווארג
הלווייתם של חטואלה ואלכס קוזניצוב, חיפה, מרץ 2013. ערן גילווארג
הלווייתם של חטואלה ואלכס קוזניצוב, חיפה, מרץ 2013/ערן גילווארג

מחנכת הכיתה בה למד אלכס, אורנה מזרחי, סיפרה כי הוא למד בכיתה שבה לומדים תלמידים מצטיינים ממקצועות מדעים. "הוא היה ילד מאוד שקט ומופנם", אמר. "הלימודים היו בשבילו דבר ראשון בחיים וגם בשביל אמו שכל הזמן דחפה אותו ללימודים. הוא היה ילד מאוד מנומס והמאפיין הכי בולט שלו היה כובע קסקט שלא הסיר מראשו והוא מיעט לספר על חייו הפרטיים". דור ישראל, חברו לכיתה, אמר: "אלכס הילד המופנם והשקט, הילד שתמיד מוכן לעזור, הילד שיוותר על רצונותיו לטובת הכלל, הילד הצנוע שאף פעם לא התרברב והסתפק במועט ותמיד התייחס ברצינות ללימודים". גם חברו, ניר טרנופילסקי, ספד לנער. "אתה הבטחת לנו שביום שתגייס תסתפר. תמיד המורות אהבו אותך. אף פעם לא הפרעת ולא דיברת במהלך השיעור. היית הגאון של הכיתה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חטואלה קוזניצוב ודב תגר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחקירת הרצח עולה כי תגר הגיע בשעות הבוקר לבית האם, זמן קצר לאחר שבנה הלך לבית הספר, ודקר אותה למוות. סמוך לשעה 9:30 התקשר אחיה של קוזיניצוב לביתה, כדי להסיע אותה ללשכת העבודה לקבלת דמי אבטלה, אך היא לא השיבה לשיחה. כמה דקות לאחר שהבן אלכס שב לביתו, תגר רצח גם אותו בדקירות סכין. הוא תועד במצלמת אבטחה כשהוא עוזב את המקום בחופזה. שכנים סיפרו כי שמעו הזזת רהיטים בדירה בקריית שמואל, אך לא זעקות.

חוקרי היחידה המרכזית במחוז חוף מעריכים כי הרקע למקרי הרצח הוא קנאתו של תגר לחברתו. מהחקירה עולה כי הדבר התבטא בין היתר במקרים שבהם היא סירבה לאפשר לו להיכנס לדירתה בלילות, ולכן נהג ללון במכוניתו סמוך לדירתה. בחקירה התברר כי קוזניציוב הודיעה לבן זוגה כבר לפני כמה ימים על רצונה להיפרד ממנו, בתום היכרות של כשנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין השניים הכיר הספר דב יוסף, חברו של תגר, שנרצח ביריות על ידו במעלית בבניין משרדים במפרץ חיפה. השניים תועדו במצלמות האבטחה של הבניין כשהם שותים קפה טרם הרצח ומשוחחים בלבביות. שוטרי תחנת ימ"ר חוף איתרו את תגר בקריית אתא, והתקרבו למכוניתו בזהירות כי ידעו שהוא חמוש. אחד הבלשים הצליח לשבור את דלת המכונית, ואז תגר ירה בעצמו באמצעות אקדחו. מחקירת המשטרה עולה כי תגר התחיל לעבוד בחברת האבטחה רק ביום חמישי שעבר. הוא עבר ראיון בחברת "שחף", שם התרשמו שהוא מתאים לתפקיד. הוא התבקש להציג אישור של המשטרה, ואכן לא היה לו רישום פלילי. בנוסף, הוא נדרש להביא אישור רפואי שכולל קריטריונים פסיכיאטריים וחתום על ידי רופא משפחה, ועשה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully