וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד צרות באיקאה: מכרה עוגות עם חיידקי צואה

6.3.2013 / 18:10

ענקית המזון השבדית נאלצה להפסיק למכור עוגת טארט ב-23 מדינות בשל הזיהום, והרשויות בסין אף השמידו שני טון של הקינוח. לקוחה: "לא מאמינה שזה קרה במותג גדול כל-כך"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

חלומות שלוקחים הביתה? בהלת מזון חדשה אוחזת בענקית הרהיטים השבדית איקאה, והפעם התעורר חשש לבריאות הצרכנים בסניפים הפזורים בסין.

הרשויות בשנחאי השמידו בשבועות האחרונים כמעט שני טונות של העוגות שמיובאות ללקוחות הרשת, לאחר שהתגלה כי הן מכילות רמות גבוהות של חיידקים צואתיים. במקביל, הופסקה מכירת העוגות ב-23 מדינות ברחבי העולם (אך לא בישראל).

הפרשה המביכה מכה באיקאה זמן קצר אחרי שנאלצה הרשת המפורסמת להפסיק להגיש קציצות בקר במסעדותיה בכל רחבי אירופה ובכמה סניפים באסיה, מפני שבדיקות מעבדה העלו כי הן מכילות בשר סוס. התגובה הנפוצה לפרשה הנוכחית בסינה וויבו - שירות המיקרו-בלוגינג הסיני, המקביל לטוויטר, הייתה: "אולי כבד עדיף לאכול סוסים".

בדיקות מעבדה עם מבחנה לאיתור בשר סוס. מינכן, גרמניה, פברואר 2013. רויטרס
הרשת הוכתה במבוכה אחרי שהתגלה כי הגישה בשר-סוס ללקוחותיה/רויטרס

בכמה חנויות באזור שנחאי עדיין נמכרו השבוע העוגות ה"נגועות" - עוגות טארט שוקולד עם שקדים. כמה לקוחות הביעו תדהמה כששמעו את החדשות על מצב התברואה של הקינוחים. "לא האמנתי שמותג כל-כך גדול ימכור אוכל עם זיהום צואתי", אמרה גאו יינג, סטודנטית בת 18.

סוכנות הידיעות הסינית הרשמית הודיע כי איקאה פתחה בחקירה כדי לגלות כיצד הגיעו החיידקים לתוך העוגות, המיוצרות בשבדיה. הרשויות בסין נאבקות בחורמה בבעיות תברואה, ואין זה נדיר לשמוע על קנסות עתק או עונשי מאסר לקמעונאים מקומיים שהורשעו בזיוף מותגים זרים או במכירה של מזון במצב תברואתי יורד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully