וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצבו של צ'אווס מידרדר: "המפקד נאחז בישו ובחיים"

עוד החמרה במצבו של נשיא ונצואלה, שלקה בזיהום חמור ולא נראה בציבור זה שלושה חודשים. מפגינים מחו בדרישה לקבל מידע על מצבו הרפואי והאופוזיציה לוחצת לקיים בחירות חדשות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בסרטון: מסיבת עיתונאים של סגן נשיא ונצואלה בסוף השבוע)

החמרה נוספת במצבו הבריאותי של נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס. הממשלה בקראקס הודיעה כי צ'אווס סובל מקשיים חמורים בנשימה וכי הוא אינו מצליח להחלים ממחלת הסרטן בה לקה. צ'אווס, בן 58, לא נראה בציבור כמעט שלושה חודשים מאז שנותח בבית החולים בקובה. היה זה הניתוח הרביעי שעבר מאז שחלה.

שר ההסברה של ונצואלה, ארנסטו וייגאס, מסר כי צ'אווס "מתקשה לנשום בשל קשיים במערכת החיסונית, ובשל זיהום חמור חדש שנתגלה בגופו". לדבריו, "הנשיא מקבל כימותרפיה במינון גבוה לצד טיפולים משלימים אחרים. מצבו הרפואי מוסיף להיות עדין ביותר". השר אמר כי "המפקד ('הקומנדנטה', במקור) שלנו נאחז בישו ובחיים ומודע לקשיים שמולם הוא ניצב".

אזרחי ונצואלה מפגינים כדי לקבל מידע על מצבו הרפואי של הוגו צ'אווס. קראקס, פברואר 2013. AP
מפגינים מתעמתים עם המשטרה בקראקס בדרישה לקבל מידע רפואי על צ'אווס/AP

לפני שבועיים חזר צ'אווס במפתיע לוונצואלה ואושפז בבית חולים צבאי בקראקס, אך לצד התקוות כי מצבו השתפר, עלו גם חששות כי הוא שב לארצו כדי למות בה. בשל היעדרותו הממושכת מוונצואלה החמיץ צ'אווס את טקס השבעתו לכהונה שנייה והממשלה דחתה את דרישת האופוזיציה לקיים בחירות חדשות לנשיאות. הרשויות מסרבות למסור מידע מדויק על מצבו הרפואי ואף לפרט באיזה סוג של סרטן לקה הנשיא. כמה תמונות של צ'אווס המאושפז פורסמו לאחרונה כדי להזים את השמועות על מותו, אך בתשובה לשאלה מדוע הוא אינו נשמע בקולו, נמסר כי צינור תת-קני הושחל לצווארו כדי לסייע לו בנשימה.

מפגינים התקהלו כמה פעמים מול משרדי האו"ם בקראקס ותבעו לקבל מידע נוסף על בריאותו של צ'אווס, אך הממשלה ממשיכה לדבוק ברטוריקה לפיה הוא "נתון במצב עדין". גם האופוזיציה מאבדת את סבלנותה ותובעת ביתר שאת לקיים בחירות חדשות בהקדם האפשרי, בטענה שמאז חודש דצמבר, מתנהלת המדינה ללא נשיא בפועל. מתנגדיו של צ'אווס, בהנהגת אנריקה קפרילס, מתנגדים להעברת השלטון המלאכותית, לדבריהם, לידיו של סגן הנשיא, ניקולס מדורו, שצ'אווס הכתיר כיורשו לפני שאושפז בבית החולים.

אזרחי ונצואלה מפגינים כדי לקבל מידע על מצבו הרפואי של הוגו צ'אווס. קראקס, פברואר 2013. AP
מרבית תושבי המדינה ממשיכים להתאחד מאחורי המנהיג המאושפז/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully