וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: לא לגרש אריתראים עד להחלטה בעניינם

גלעד גרוסמן

5.3.2013 / 11:02

היועץ המשפטי לממשלה פנה לרשות ההגירה והאוכלוסין בעניין לאחר שאריתראי ששוחרר ממשמורת של הרשות הוטס לאוגנדה והוחזר למצרים, שם הוא נמצא במעצר

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שלח מכתב למנכ"ל רשות ההגירה והאוכלוסין, אמנון בן עמי, בו הוא מדגיש כי הוא מצפה שהרשות תעמוד בהנחיית היועץ ולא תאפשר לאזרחי אריתריאה הנמצאים במתקניה לצאת מישראל עד שתתקבל הכרעה משפטית בנוגע למעמדם. זאת, לאחר שאזרח אריתראי ששוחרר ממשמורת של הרשות הוטס לאוגנדה והוחזר למצרים, שם הוא נמצא במעצר. האריתראי צפוי לחזור מחר לישראל.

אתמול פורסמה בעיתון "הארץ" עדותו של האריתראי ט"ה. הוא סיפר כי הוא סגור בחדר בשדה התעופה בקהיר, לאחר שהוחתם על ידי ישראל על "החזרה מרצון" לאוגנדה והוטס בהוראת רשות ההגירה והאוכלוסין לאוגנדה. "אמרו לי שזה כלא לשלוש שנים או חתימה, משרד הפנים קנה לי את הכרטיס", סיפר. "עכשיו אני בשדה התעופה בקהיר. בחמישי נסעתי מישראל למצרים, ומשם לאוגנדה. הגעתי לאוגנדה באחד במארס, ובשדה תעופה אמרו לי 'אתה לא יכול להיכנס למדינה, כי אין לך כרטיס מכאן לאריתריאה. שאלו אותי גם למה אין לי חתימה שיצאתי מישראל, אמרתי שאני לא יודע, משרד הפנים סידר לי את הכל".

"חשבתי שאכנס לאוגנדה ומשם אבקש מקלט, אבל לא נתנו לי, שלחו אותי במטוס חזרה למצרים", סיפר ט"ה. הוא ציין כי הגיע לישראל לפני חמש שנים, ונכלא לפני ארבעה חודשים בכלא בעקבות הפעלת נוהל הטיפול במסתננים המעורבים בהליך פלילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully