וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי אישר: רשויות יורשו לסגור עסקי זרים

לאחר שמשרד המשפטים התנער מהצהרתו של אלי ישי על מעצרים קרבים של אזרחי סודן, התיר היועץ המשפטי לרשויות מקומיות לפעול לסגירת עסקי מבקשי מקלט. ישי: "שמח שנענו לבקשתי"

ניסיון לצנן את העימות בין משרד הפנים למשרד המשפטים? היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, התיר היום (ראשון) לרשויות המקומיות לפעול לסגירת עסקים של מבקשי מקלט, זאת על אף מדיניות אי-האכיפה בה נקטו הרשויות עד כה.

בשבועות האחרונים החריף העימות בין שר הפנים, אלי ישי, לבין משרד המשפטים על רקע הצהרתו של ישי, לפיה רשות האוכלוסין וההגירה תפעל למעצר אזרחי סודן. בתגובה לעתירה שהגישו ארגוני זכויות אדם נגד הצהרתו של ישי, הודיעה פרקליטות המדינה כי ישי שחרר את ההצהרה על דעת עצמו כשלא התקבלה החלטה שכזו, וכי אף משרד ממשלתי לא עומד מאחוריו. ישי לא ויתר ופנה לראש הממשלה בבקשה שיחייב את משרד המשפטים לפעול למעצר מבקשי המקלט. בדיון שנערך בעניין רישוי עסקים של מבקשי מקלט בשבוע שעבר קבע וינשטיין כי מעתה יוכלו הרשויות לפעול נגד עסקים לא חוקיים של מבקשי מקלט, בין השאר, על מנת למנוע אי-שוויון באכיפה מול אזרחים ישראלים.

משמרת מחאה מול בית ראש הממשלה במחאה על גירוש ילדי עובדים זרים, אפריל 2011. עומר מירון
הפגנה נגד גירוש זרים מול משרד ראש הממשלה/עומר מירון

על פי ההערכות, באזור תל אביב פועלים אלפי עסקים בלתי חוקיים המופעלים על ידי מבקשי מקלט. אלו חוששים מההחלטה החדשה ומבהירים כי זו דרכם היחידה לחיות. "אף אחד לא רוצה להעסיק אותנו כי מפחדים, אז זה הפתרון היחיד המאפשר לי לפרנס את אשתי וילדיי", אמר אחמד, בעל פאב קטן ליד התחנה המרכזית בתל אביב. "בלי זה אין לנו איך לחיות, אז כבר עדיף לשבת בכלא. לפחות שם לא נרעב. חייבים להבין שהמקומות האלה, בהם הקהילה נפגשת, מסייעים רבות לאנשים, כשאנחנו עוזרים אחד לשני בכל מה שצריך. סגירת העסקים שלנו רק תעשה רע לכולם", הוא הוסיף.

"אין לי דבר כנגד המסתננים"

בתוך כך, ישי בירך על החלטתו של וינשטיין, גם אם מדובר בצעד שולי לעומת תכניתו הכוללת. "אני שמח שהיועץ המשפטי נענה לבקשתי והכין חוות דעת משפטית מקצועית המתירה לפעול נגד מסתננים בעלי עסקים. חוות הדעת היא כלי חשוב בארסנל הכלים עמו אני עושה שימוש במלחמתי כנגד תופעת המסתננים השוטפת את הארץ, עד כי נראה לעתים שיש מחוזות בארץ שכבר אינם חלק ממדינת ישראל והכניסה אליהם היא באמצעות דרכון". ישי הוסיף כי "יחד עם זאת, משרדי ואני עדיין ממתינים לחוות הדעת המקצועית של משרדי החוץ והמשפטים, שתוכל להתיר החזרת מסתנני צפון סודן ואריתריאה לארצם. כולי תקווה שהפרקליטות תאפשר לי לעשות שימוש במתקני השהייה בהתאם למטרה שלשמה הוקמו, הכנסת המסתננים אליהם בטרם החזרתם לארצם. אין לי דבר כנגד המסתננים - יש לי רבות בעד המדינה, וזהו הקו המנחה אותי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

לקריאה נוספת:
שר הפנים הורה על מבצע מיידי למעצר המהגרים מסודן
שוב: אריתראים הגיעו לגבול, שני פצועים הוכנסו
מת מפצעיו אריתראי שהוכה במועדון במצפה רמון

לפניות לכתבת: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully