וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כעס בדרום: מעון יום דורש תשלום עבור ימי עמוד ענן

5.3.2013 / 3:25

במהלך המבצע הילדים בדרום לא הלכו לגנים ולבתי הספר, אך אב מאשדוד גילה כי עליו לשלם עבור אותם ימים למעון של בתו, ולא יקבל החזר. משרדי התמ"ת והאוצר מגלגלים אחריות

מי יחזיר לתושבי הדרום את הכסף על מעונות היום שלא פעלו במבצע "עמוד ענן"? אליאור טובול, רואה חשבון בן 33 מאשדוד, גילה להפתעתו כי למרות שבמהלך מבצע "עמוד ענן" בחודש נובמבר האחרון לא פעל מעון היום של בתו נעה בת השלוש במשך שישה ימים, הוא נאלץ לשלם מחיר מלא על אותו חודש. פניותיו למשרד התמ"ת שאחראי על מעונות היום הללו לא סיפקו תשובה, ולכן החליט טובול להגיש תביעה ייצוגית באמצעות עורך הדין אלי דורון.

"במהלך מבצע 'עמוד ענן' נשארה בתי נעה בבית עם אשתי, אולם החיוב הכספי של חודש נובמבר היה עבור חודש מלא בלי קיזוז התקופה בה היא לא הייתה בגן", מספר טובול לוואלה! חדשות. "פניתי למשרד התמ"ת וביקשתי בקשה להחזר. הם ענו לי שהם לא תוקצבו ממשרד האוצר עבור ההחזר הזה, אז אין להם מאיפה להחזיר. בדקתי וגיליתי שבמהלך מבצע 'עופרת יצוקה' הם דווקא החזירו את הכסף".

טובול ממשיך ומספר שניסה לפנות שוב למשרד התמ"ת ולא קיבל תשובה ראויה, ולכן החליט לפעול בפן המשפטי. התביעה הייצוגית בנושא מתגבשת בימים אלה ותוגש בעוד מספר שבועות. "לא רציתי להתחיל ישר באופן הזה אבל לא הייתה לי ברירה", הוא מסביר. במקביל, פתח טובול גם עמוד פייסבוק להורים תושבי הדרום שסובלים מאותה בעיה.

"שיקול כלכלי שרלוונטי גם לתושבי המרכז בעתיד"

גובה התשלום שטובול משלם מידי חודש עבור המעון של נעמ"ת עומד על 2,150 שקלים. התשלום הוא דיפרנציאלי ונקבע על פי גובה ההכנסה של ההורים ומספר הנפשות בבית. "מדובר בבעיה של הורים רבים באזור הדרום, ואני חושב שזה שיקול כלכלי שהוא רלוונטי גם לתושבי המרכז בעתיד. אם ירו עכשיו טיל שהגיע לתל אביב אני חושש שבהמשך זה לא יהיה רק בגנים בדרום".

במשרדי התמ"ת והאוצר מנגד, מטילים את האשמה אחד על השני. במשרד התמ"ת הסבירו כי הפיצוי שהעניקה המדינה למעסיקים ששילמו לתושבים שהיו נצורים בבתיהם משכורות של חודש מלא אמור לכסות על התשלומים האחרים שלהם. בתגובה מטעם המשרד נכתב כי "פיצוי עובדים אשר נשארו עם ילדיהם בבית בעת מבצע עמוד ענן, הנו באחריות משרד האוצר (רשות המסים), כפי שקבעה הממשלה, בכלל זה גם נושא מעונות היום".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "האגף למעונות יום במשרד התמ"ת הוא האחראי הבלעדי על ההנחיות המנהליות למעונות ולהורים בנושא ואין כאן כל מעורבות רגולטורית או תקציבית מצד משרד האוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully