וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לאיפא"ק: "הסנקציות לא עוצרות את אירן"

בנאום בפני השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון התריע רה"מ מהמשך מאמצי אירן לפתח נשק גרעיני: "ההבטחות לא עובדות, אירן מתעלמת והזמן אוזל. לצד עיצומים חייב לבוא איום צבאי"

אסור לאפשר לאירן לפתח נשק גרעיני - זה המסר המרכזי בדברים שנשא הערב (שני) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והועברו בווידיאו בפני ועידת השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק המתכנסת בימים אלו בוושינגטון. "אירן הבהירה שתמשיך להפר את רצונו של העולם", אמר נתניהו, בהתייחסו לשיחות האחרונות בין הרפובליקה האיסלמית למעצמות. "אני חייב לומר את האמת. ההבטחות לא עובדות, אירן מתעלמת והזמן אוזל. הסנקציות לא עצרו את תכנית הגרעין. הסנקציות הכו את כלכלת אירן, אבל האירנים חורקים שיניים וממשיכים הלאה, מהר מהר".

אתמול נאם ברק באיפא"ק: "אם השיחות ייכשלו - לשקול פעולה חד-צדדית"

בנימין נתניהו ראש הממשלה נואם בעצרת הכללית של האו"ם,ספטמבר 2012. רויטרס
"הם לא עברו את הקו האדום שציירתי באו"ם, אבל הם מתקרבים". נתניהו באו"ם בשנה שעברה/רויטרס

"הם לא עברו את הקו האדום שציירתי באו"ם", אמר נתניהו בהתייחסו לנאומו בפני העצרת הכללית מהשנה שעברה, "אבל הם מתקרבים לקו והם יחצו אותו מהר מאוד, ברגע שיחליטו. גבירותיי ורבותיי, כדי למנוע מאירן לפתח נשק גרעיני, אל לנו לאפשר להם לחצות את הקו האדום. אנחנו צריכים לעצור את תכנית ההעשרה שלהם, לפני שיהיה מאוחר מדי. אני חייב להגיד לכם, מעומק לבי: מילים לא יעצרו את אירן; סנקציות לא יעצרו את אירן. הסנקציות צריכות לבוא עם איום צבאי".

נתניהו הזכיר את ביקורו הקרוב של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בישראל, בסוף החודש, וציין כי ידון עמו בשלושה נושאים: הנושא האירני, הנושא הסורי והנושא הפלסטיני. "אני מעריך מאוד את דבריו של אובמה, וגם את דבריו של סגן הנשיא ג'ו ביידן בכנס הזה", אמר. "ישראל חייבת להגן על עצמה מכל איום. העם היהודי יודעים את המחיר של להיות חסרי הגנה מול אלה שבאים להשמידם. לעולם לא ניתן לזה לקרות שוב".

סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנאומו בכנס איפא"ק , מרץ 2012. AP
"כל האפשרויות על השולחן". ביידן נואם בכנס, היום/AP

בדבריו בפני הוועידה, לפני נתניהו, אמר סגן הנשיא ביידן כי ארצות הברית אינה חותרת למלחמה נגד אירן והיא מוכנה לדון עמה בתכנית הגרעין שלה. עם זאת, הוא הדגיש כי "כל האפשרויות מונחות על השולחן", כולל פעולה צבאית.

הגרעין האירני - כותרות אחרונות:
אחרי שיחות הגרעין: אירן תתקין 3,000 צנטריפוגות
תיעוד: "מרכז ניסויים חדש" באתר האירני הסודי
אירן לאחר שיחות הגרעין: "המערב מתקרב לעמדותינו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully