וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב סגירת מעבר כרם שלום: חשש ליחסים עם טורקיה

4.3.2013 / 23:21

עשרות משאיות, על חלקן ציוד מטורקיה המיועד לבניית בית חולים ברצועת עזה, מעוכבות בצד הישראלי עקב נסיון חמאס להשתלט על המעבר. גורם בטחוני: "מדובר באירוע פנים-פלסטיני"

חשש להרעה נוספת ביחסי ישראל-טורקיה: 70 משאיות שהגיעו הבוקר (שני) לצד הישראלי של מעבר כרם שלום, על חלקן הועמס ציוד רפואי מתקדם שנתרם על ידי ממשלת טורקיה והגיע במכולות לנמל אשדוד, מנועות מלהיכנס לרצועה. היום בצהריים הוחלט לסגור את המעבר בשל איומים על הזכיין המפעיל אותו מטעם הרשות הפלסטינית מצד אנשי חמאס. ארגון הטרור מנסה להשתלט על המעבר כדי להרוויח את כספי המסים שמועברים לרשות. ביממה האחרונה התנהלו מגעים בין חמאס, הרשות הפלסטינית ומצרים כדי לאפשר את פתיחת המעבר, אך כיוון שחמאס סירב לפשרה, מערכת הביטחון בישראל החליטה שלא לאפשר עבודה מול זכיין חדש מטעם ממשלת חמאס בעזה. בעקבות זאת נאמר ל-70 נהגי המשאיות שהמתינו בכניסה כי המעבר נסגר, והודעה אם ייפתח מחר תתקבל מאוחר יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משאיות ממתינות במעבר כרם שלום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה אישר הדרג המדיני לממשלת טורקיה, בהמלצת מערכת הביטחון, לבנות בית חולים על חורבות היישוב נצרים בצפון רצועת עזה. על פי התכניות של ממשלת טורקיה, מדובר בבית החולים הגדול ביותר ברצועת עזה, עם 150 מיטות וטכנולוגיה מתקדמת בכמה תחומים שמטרתה לענות על הצרכים הרפואיים של תושבי הרצועה.

כעת התעורר החשש שמניעת הכנסתו של הציוד ההומניטרי המיועד לבניית בית החולים תעלה שוב את המתיחות בין טורקיה וישראל ותפגע בנסיונות להביא לפשרה בין המדינות. גורם בטחוני בכיר אמר כי "ישראל לא מעורבת במה שקורה בצד הפלסטיני של כרם שלום". לדבריו, "מדובר באירוע פנים-פלסטיני, והמצרים דנים איתם בנושא. על הפרק הועלתה גם דרישה של חמאס לפתוח את מעבר רפיח המצרי כחלופה. בינתיים המעבר נסגר בהתייעצות עם בכירי הרשות הפלסטינית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המנהרות מסייעות להברחת סחורות שונות, דלק, זונות, כלי רכב ואמצעי לחימה מלוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר חשף חבר פרלמנט מצרי כי מתחת לציר פילדלפי נחפרו יותר מ-1,200 מנהרות שהפכו לצינור החמצן עבור 1.6 מיליון פלסטינים ברצועת עזה. לטענתו, המנהרות המסייעות להבריח סחורות שונות - דלק, זונות, כלי רכב ואמצעי לחימה מלוב, פוגעות בכלכלה המצרית ותורמות לחוסר היציבות בסיני, ולכן יש להרוס את כולן. בית המשפט קיבל את תביעתו של חבר הפרלמנט והנחה להרוס את כלל המנהרות, המפרות את ריבונותה של מצרים. בתגובה החליט חמאס לבצע ניסיון השתלטות על המעבר תוך שימוש באיומים כדי להשיב לעצמו את היכולת לצבור כספי מסים שנמחקו בעקבות הזרמת מי ביוב למנהרות והריסתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully