וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השתלטות חמאס על כרם שלום - הפרת הסטטוס קוו"

הקבלן הפלסטיני מטעם פתח סירב להתייצב הבוקר לעבודתו במעבר לרצועה, לאחר שקיבל איומים על חייו מצד אנשי חמאס בעזה. האלוף דנגוט: "נעביר את הסחורות אם הקבלן ישוב לפעול"

במערכת הביטחון אמנם הוחלט אתמול על פתיחתו מחדש של מעבר כרם שלום, אחרי שהיה מושבת במשך כשבוע בעקבות ירי הרקטה לאשקלון - אולם גם הבוקר (שני) נותר המקום סגור.

מעבר כרם שלום. רויטרס
עשרות משאיות ממתינות לפרוק את הסחורה. מעבר כרם שלום/רויטרס

עשרות עובדי המעבר שבדרום רצועת עזה הגיעו היום למקום עבודתם אך זה לא נפתח לתנועה עקב ניסיון ההשתלטות של חמאס על צדו הפלסטיני של המעבר, כפי שפורסם אתמול לראשונה בוואלה! חדשות. גורמים בפיקוד דרום אישרו אתמול כי חמאס, שסובל לאחרונה מסגירת מנהרות לאורך ציר פילדלפי בעקבות הצפתן במי ביוב על ידי המצרים, החליט לפעול באופן אסטרטגי על ידי השתלטות על צדו הפלסטיני של מעבר כרם שלום. גורמי ביטחון בכירים בישראל אמרו כי לא יאפשרו למהלך הזה לצאת אל הפועל שכן הוא פוגע ברשות הפלסטינית שמקבלת את כספי המסים מההעברות.

הקבלן הפלסטיני שמפעיל את המעבר, איש פתח אשר מונה על ידי הרשות, אמר כי אין בכוונתו להגיע למקום העבודה לאחר שהתקבלו איומים על חייו מצד חמאס. מתאם הפעולות בשטחים, אלוף איתן דנגוט, ניהל מספר שיחות עם בכירים פלסטינים ברשות כדי להעביר מסר ברור שישראל רואה בניסיון של חמאס להשתלט על המעבר, כדי לקבל כספי מסים, פעולה שמפרה את הסטטוס קוו שנוצר בעקבות ההבנות אחרי מבצע עמוד ענן. האלוף הדגיש כי ישראל מוכנה להעביר את הסחורות לעזה במידה ויחליט הקבלן הפלסטיני לשוב לעבודתו.

גורם ביטחוני התייחס הבוקר לאיומי חמאס ואמר: "החמאס מרוויח את מרבית הכספים ממנהרות בציר פילדלפי, בדגש על מנהרות הדלק. הוא הטיל על כך מיסוי כבד. כעת הוא מבין היטב שהמצרים לא יאפשרו את החופש לבנייה והפעלה של מנהרות לאורך הציר כדי שיוכלו לשלוט במה שקורה בסיני ובציר, ולכן הם מחפשים אלטרנטיבות אחרות. ישראל לא תאפשר לזה לקרות".

יצוין כי הבוקר התרכזו יותר מ-65 משאיות בצד הישראלי אך המעבר עדיין לא נפתח לתנועה משום שאין מי שיפעיל את המעבר מהצד הפלסטיני נוכח פיטורי הקבלן הנוכחי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully