וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה לסגור את מעון ההתעללות: "חסרי ישע הופקרו"

ח"כ גילאון, יו"ר השדולה למען אנשים עם מוגבלות, קרא לטפל בהקדם בתלונות נגד המעון ללוקים בנפשם בבני ברק, שנחשפו בוואלה!. עמותות מאשימות את משרד הבריאות בהזנחת המקום

העדויות הקשות להתעללות בחוסים הלוקים בנפשם במעון הפועל באופן לא חוקי בבני ברק, שנחשפו אתמול (שני) בוואלה! חדשות, הוציאו משלוותו את ח"כ אילן גילאון (מרצ), יו"ר השדולה למען אנשים עם מוגבלות בכנסת, שפנה אתמול לפרקליט המדינה משה לדור, בדרישה לסגור לאלתר את המעון שמפעיל הרב יוסף רייזמן.

כפי שנחשף אתמול, המעון המדובר, המחולק לשתי מסגרות - "תפארת בחורים" לגברים ו"תפארת הבית" לנשים - ממשיך לפעול אף שמשרד הבריאות שלל את רישיונו לפני שש שנים. החוסים במקום, לפי העדויות, חשופים להרעבה, לאלימות פיזית ואף לאלימות מינית. משרד הבריאות פנה כבר כמה פעמים למשטרה בעניין, וחומרי החקירה מצויים בימים אלה בידי הפרקליטות שאמורה לגבש החלטתה.

"התקבלה תמונה של כת": העדויות מהמעון

מרכז תמיכה לבעלי מוגבלויות הממוקם בבני ברק, פברואר 2013. דרור עינב
החוסים, לפי העדויות, חשופים להרעבה, לאלימות פיזית ואף לאלימות מינית. חצר המעון/דרור עינב

"אני תמה כיצד מקום פרטי זה המשיך במתכונתו במשך תקופה ארוכה, חרף התלונות שהוגשו", תוהה ח"כ גילאון. "לא ייתכן שחרף העדויות החמורות שנגבו, 'המעון' ממשיך לפעול גם בימים אלה, וחסרי הישע מופקרים ונתונים למסכת התעללות. לפיכך, אבקשך לזרז קבלת ההחלטה המונחת על שולחן הפרקליטות ובכל מקרה להורות על סגירת המקום לאלתר".

"ניצול מתאפשר במקום מרוחק מהעין"

גם בעמותת "רופאים לזכויות אדם" הגיבו לפרסום, והפנו אצבע מאשימה כלפי משרד הבריאות, שלא עשה לטענת העמותה דבר בנושא - מלבד שלילת רישיונו של המקום. "המשרד לא יכול 'לשבור את הכלים' ולומר שהוא מסיר את אחריותו מהחוסים ברגע שמתגלים אי-סדרים או ליקויים כלשהם", אומרת ד"ר גרסיאלה כרמון, פסיכיאטרית ילדים ונוער ויו"ר שותף של העמותה. "מבחינתי, הוא ממשיך להיות אחראי לחוסים, לרווחתם ולשלומם האישי. בכל מוסד שאין בו פיקוח של משרד הבריאות, קיים סיכון לחולים - ולכן אני מקווה שביישום הרפורמה בבריאות הנפש, משרד הבריאות לא יסיר את הפיקוח מכל המוסדות שהוא מעביר לידיהן של קופות החולים, שגם הן פרטיות במובן מסוים".

ד"ר כרמון קראה למשרד הבריאות לערוך בהקדם האפשרי בדיקות לחוסים ששהו במעון, הן בדיקות גופניות והן בדיקות נפשיות, ולטפל בהם במידת הצורך.

גם בארגון "בזכות", הפעיל למען זכויות האדם של אנשים עם מוגבלות, הביעו זעזוע מהחשיפה ותקווה שפירוט העובדות ייחקר והאמת תצא לאור. "לצערנו, הניסיון מלמד שניצול והתעללות מתאפשרים בעיקר במקומות כאלה, הרחוקים מהעין הציבורית ומנותקים מהקהילה", אומרת אסתר סיוון, מנכ"ל העמותה. "שוב ושוב אנו רואים כי רק פיתוח מסגרות שיקומיות בתוך הקהילה יאפשר פיקוח וימנע את הפגיעה באנשים עם מוגבלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully