וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בקניה: שוטרים בקלפי נשחטו במצ'טות

רויטרס

4.3.2013 / 10:38

הרשויות במדינה האפריקנית חוששת מסבב אלימות דומה לזה שליווה את מערכת הבחירות הקודמות. בין המועמדים המובילים לנשיאות: סגן ראש הממשלה, המואשם בהאג במעשי אונס ורצח

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

הבחירות לנשיאות קניה נפתחו במתקפה אלימה. לפחות 17 בני אדם, בהם שוטרים, נרצחו הבוקר (שני) בקלפי במומבסה. כמה שוטרים הוצבו במקום כדי לשמור על הסדר בבחירות הרגישות, ולדברי המשטרה, כנופיה אלימה התפרצה למקום ושחטה אותם במצ'טות. בין ההרוגים גם פקח יערות והיתר אזרחים.

כ-14 מיליון בני אדם צפויים להגיע לקלפיות ברחבי המדינה, וכמעט 100 אלף שוטרים מאבטחים את ההצבעה המתוחה. הסקרים מצביעים על מרוץ צמוד בין ראש הממשלה ראילה אודינגה, בן 68, שהפסיד במרוץ לנשיאות ב-2007, ובין סגנו - אוהורו קניאטה, בן 51. השניים מובילים בהפרש ניכר על שישה מועמדים אחרים.

ראש ממשלת קניה ראילה אודינגה. מרץ 2013. רויטרס
ראש ממשלת קניה, ראילה אודינגה, הבוקר בקלפי בניירובי/רויטרס

הקלפיות אמורות להינעל בשעה 16:00, אך משקיפים חיצוניים חוששים כי נוסף על החשש מאלימות, יחול גם עיכוב בשעת נעילת הקלפיות, משום שהמצביעים צריכים לסמן שישה טפסים שונים, ולהצביע למשרות מושל, צירים בפרלמנט ונציגויות שונות ברחבי המדינה.

המהומות השבטיות בבחירות הקודמות ב-2007 פגעו אנושות בתדמיתה של המדינה. סגן ראש הממשלה קניאטה הוא אחד מכמה פקידים בכירים שמואשמים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בשל תפקידם בליבוי האלימות שליוו את מערכת הבחירות, ובעידוד מעשי רצח ואונס, שהבריחו מבתיהם כ-600 אלף תושבים. גם סגנו המיועד, וויליאם רותו, מואשם בעבירות דומות.

לקריאה נוספת
שני אירנים עצורים בקניה: "תכננו פיגוע נגד ישראלים"
קניה: השר לביטחון פנים נהרג בהתרסקות מסוק

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אוהורו קניאטה, סגן ראש ממשלת קניה. מרץ 2013. רויטרס
אוהורו קניאטה, אמש בניירובי. מואשם באחריות למעשי רצח ואונס/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • קניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully