וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום הוגש נגד צעיר שנפצע אנוש: "אכזריות לשמה"

קובי דוד

4.3.2013 / 1:40

מתיאס נדר התנגש בעץ עם רכבו ונפצע באורח אנוש. לאחר שהיה בתרדמת והזדקק לשיקום ארוך, המדינה הגישה כנגדו כתב אישום, שנפסל בבית המשפט. "כמו כתב אישום כנגד אדם מת"

מתיאס נדר, צעיר בן 19 תושב קיבוץ נאות מרדכי, נפצע בשנת 2011 באורח אנוש בתאונת דרכים עצמית בה התנגש בעץ לאחר שרכבו סטה מהכביש מסיבה שאינה ברורה. חברתו שישבה לצדו נפצעה באורח קל. לאחר טיפול שיקום ארוך, כשהוא מוגדר עדיין עם מאה אחוזי נכות, משפחתו הופתעה לקבל זימון להתייצב לדיון בבית משפט השלום תעבורה בצפת, על מנת לדון בכתב האישום שהוגש כנגדו על ידי המדינה.

המדינה מאשימה צעיר שנפצע קשה בתאונה עצמית. באדיבות המשפחה
מוגבל עם נכות זמנית של מאה אחוז. מתיאס לאחר התאונה/באדיבות המשפחה

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר, פסל השופט בסאם קנדלפת את האישום ומתח ביקורת נוקבת על התנהלות המדינה. "מקרה זה אינו רחוק מדוגמא דמיונית הזויה זו של הגשת כתב אישום כנגד אדם מת", אמר השופט.

רק לאחרונה סיים נדר תהליך שיקום מורכב בבית לוינשטיין, לאחר שהתאונה הקשה הותירה אותו כאמור, מוגבל עם נכות זמנית של מאה אחוז. במהלך השיקום החליטה המדינה להגיש כנגדו כתב אישום חמור בגין נהיגה בקלות ראש, סטייה מנתיב תחבורה ללא סיבה מוצדקת ונהיגה ברשלנות שגרמה נזק.

המדינה מאשימה צעיר שנפצע קשה בתאונה עצמית. באדיבות המשפחה
"צורך בהרתעת נהגים חדשים". רכבו של מתיאס לאחר התאונה/באדיבות המשפחה

בדיון שהתקיים, ציינה התובעת מטעם המדינה כי "בית המשפט צריך לשים לנגד עיניו את האינטרס הציבורי בדבר הצורך בהרתעת נהגים חדשים". עו"ד גליל שפיגל שייצגה את נדר, דרשה לבטל את כתב האישום מטעמים של הגנה מן הצדק. "ניהול ההליך כנגד הנאשם יש בו מין חוסר צדק אנושי וציבורי. "מרשי נמצא בתלות בני משפחתו ומטפל צמוד. הוא קיבל את עונשו מידי שמיים, ואין זה המקום להענישו פעם נוספת". בהחלטה לפסול את כתב האישום ציין השופט קנדלפת: "אני תוהה איזה אינטרס ציבורי משרת ניהול ההליך הזה כנגד הנאשם, מלבד אכזריות לשמה".

"חוסר רגישות משווע"

התאונה אירעה כשנדר שהיה בן 18, בשעת לילה בחודש נובמבר 2011, ימים ספורים לאחר יום הולדתו. הוא נסע עם רכבו על כביש 977 המחבר בין קיבוץ להבות הבשן לנאות מרדכי. בכתב האישום צוין כי נדר נהג ברשלנות וקלות ראש, איבד שליטה, סטה עם רכבו והתנגש בעץ. כתוצאה מכך, הוא פונה כשהוא מורדם ומונשם לביה"ח רמב"ם.

המדינה מאשימה צעיר שנפצע קשה בתאונה עצמית. באדיבות המשפחה
אינו יכול לתפקד באופן עצמאי. מתיאס לפני התאונה/באדיבות המשפחה

אחותו ושני הוריו לא משו ממיטתו לאורך תהליך השיקום הארוך, במהלכו היה נדר בתרדמת למשך חמישה שבועות. "מדובר בחוסר רגישות משווע", סיפרה אחותו קריאנה. "אחי הקטן היה בין חיים למוות. הוא לא הצליח לנשום לבדו, אלא בעזרת צינור. ולמעלה מכל זה הוא עוד צריך לעמוד לדין". לדבריה, אחיה אינו יכול לתפקד באופן עצמאי. "מאז האירוע החיים שלנו לא אותו דבר. אנחנו תומכים בו וסועדים אותו במשך כל היממה. היו לו כל כך הרבה חלומות להגשים. הכל נגדע תוך דקות ספורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully