וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעקה ההפרדה לא נבנה, 4 נהרגו בכביש ב-3 ימים

קובי דוד

20.2.2013 / 21:30

אחרי שתי התאונות השבוע בכביש המחבר בין עפולה לבית שאן, שגבו את חייהם של שלושה בני אדם, אירעה תאונה נוספת בה נהרג גבר בן 63. "הנהגים יכולים למנוע את התאונות"

כביש 71 המחבר בין עפולה לבית שאן גבה בימים האחרונים ארבעה קורבנות. הערב (רביעי) נהרג גבר בן 63 כשהתנגש עם רכבו במשאית שהגיעה מולו. לפנות בוקר אירעה תאונת דרכים נוספת בכביש, כאשר גבר בן 40 נפצע באורח אנוש בתאונת דרכים בין רכב פרטי לרכב מסחרי באזור קיבוץ תל יוסף סמוך לבית שאן. הוא הובהל במצב אנוש לבית החולים רמב"ם, שם נקבע מותו.

תאונה קטלנית בין שדה נחום לבית השיטה, פברואר 2013. ערן גילווארג
זירת התאונה בה נהרגו נכד וסבתו/ערן גילווארג

ביום שני נהרגו סבתא ונכד תושבי בית שאן בקטע הכביש המחבר בין צומת בית השיטה לכלא שאטה. מחקירת המשטרה עלה כי נהג משאית שנסע מכיוון בית שאן לעפולה ניסה להימנע מפגיעה ברכב שסטה מנתיב והגיע מולו. חוקרי התנועה של מחוז צפון ציינו כי מדובר בקטע כביש ישר וללא עקומות, ובעל תנאי נהיגה טובים.

בעקבות התאונות הנחה סגן מפקד המחוז, תת ניצב רמי זוננפלד, כי ממחר תהיה נוכחות מוגברת של ניידות בכביש. במקביל, תתקיים ישיבה בנושא בהשתתפות אגף התנועה במשטרה ומע"צ.

סנ"צ יוסי חתוקאי, ראש אגף התנועה במחוז הצפוני של המשטרה, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "מדובר בקטע דרך בכביש 71, סך הכול 6 ק"מ. כל שלוש התאונות היו בקטע כביש ישר, במזג אוויר נוח כשהכביש היה יבש. כולם היו כתוצאה מאי זהירות של נהגים שסטו מנתיב והתנגשו חזיתית ברכב שהגיע ממול".

לדבריו, ניתן היה למזער את חומרת האירועים אם היו דואגים לבנות מעקה הפרדה ולהרחיב את הכביש לשני מסלולים לכל כיוון. "זה נכון שאם היו מרחבים את הכביש לדו מסלולי, שני נתיבים לכל כיוון ומעקה בטיחות באמצע, החומרה של התאונות הייתה פחותה יותר. אבל התאונות לא התרחשו בגלל הכביש. אנחנו הנהגים יכולים למנוע את התאונות עם קצת יותר זהירות גם ללא גדר הפרדה באמצע. זה בידיים שלנו. חייבים להתעורר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully