וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנה אחרי התאונה: האישום בגין הריגה בוטל

קובי דוד

28.1.2013 / 22:44

ב-1998 נמצאה גופתו של תושב ירושלים בחוף בכנרת. דוד ליאני, שנהג בסירת מרוץ, נחשד בפגיעה הקטלנית. בשל סירוב המשפחה לאפשר נתיחה, ובשל "כשלים" בחקירה, נמחק האישום

באיחור של 15 שנה: כתב האישום נגד דוד ליאני, שהואשם בתאונה שאירעה ב-1998 שבה נהרג תושב ירושלים, בוטל רק לפני מספר ימים – וזאת בשל "כשלים בראיות". "אני חוזר לחיים חדשים. עברתי כברת דרך ארוכה מייגעת וקשה", אמר היום (שני) ליאני בשיחה עם וואלה! חדשות, "נגרם לי עוול כבד במשך כל כך הרבה שנים. העיקר שכעת אני יודע שאני לא אשם".

בשנת 1998 נמצאה גופתו של תושב ירושלים באחד מחופי הכנרת. משפחתו של המנוח טענה כי סירת מרוץ שחלפה במקום פגעה בו בזמן ששחה, וגרמה למותו הטראגי. ליאני הודה במהלך התביעה האזרחית שהוגשה נגדו כי נהג בסירה יחד עם מספר חברים אף שלא היה עם רישיון בתוקף. עם זאת הוא לא קשר עצמו למותו של המנוח. 11 שנה אחרי התאונה, בשנת 2009, פסק בית המשפט המחוזי בנצרת כי על ליאני לשלם למשפחתו של המנוח כ-1.5 מיליון שקל פיצוי כספי.

במקביל, נפתח גם ההליך הפלילי נגד ליאני - שנתקל כבר בתחילתו בקשיים ניכרים, במיוחד נוכח העובדה שמשפחתו של המנוח סירבה לאפשר את נתיחת גופת יקירם. לפיכך, בפרקליטות מחוז צפון סברו כי אין ראיות מספיקות לגיבוש כתב אישום כנגד ליאני. עם זאת, שנה מאוחר יותר הוגש בכל זאת אישום. "התאונה ומות המנוח נגרמו באשמת הנאשם כתוצאה מהתנהגותו הרשלנית", לשון כתב האישום.

"התיק 'שכב' והעלה אבק"

סנגורו של ליאני, עו"ד יריב קותיאל, פנה באחרונה בדרישה לבית המשפט לשים קץ לסחבת הבירוקרטית שהתנהלה במהלך חמש השנים האחרונות מאז הוגש האישום. "התיק 'שכב' והעלה אבק", ציין עו"ד קותיאל בבקשה ששלח לבית המשפט, "גם הנציגים בפרקליטות הבינו שמדובר בתיק שלא מתקדם לשום מקום".

בסוף השבוע החליט כאמור שופט בית משפט השלום בנצרת, שכיב סרחאן, לבטל את האישום. מפרקליטות מחוז צפון נמסר בתגובה כי כתב האישום הוגש בשנת 2008 על פי צו שופט חוקר לאחר הליך חקירת סיבות מוות מחודש דצמבר 2007. "ההחלטה ניתנה בניגוד לעמדת פרקליטות המחוז שסברה כי אין די ראיות בתיק. לאחר הגשת כתב האישום התנהל המשפט ונשמעו חלק ניכר מעדי התביעה בתיק. במהלך ניהול המשפט התעוררו קשיים שונים וכן לאור מכלול הנסיבות בתיק קיבלה הפרקליטות את המלצת בית המשפט לבטל בהסכמה את כתב האישום". עו"ד קותיאל אמר כי הוא בטוח שההחלטה הייתה יכולה להגיע עוד קודם לכן. "אני שמח שאחרי כל העוול הגדול שנגרם, השופט החליט לשים סוף לעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully