וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות חיפשו את הפעוטה, הכלב הציל את חייה ביער

הפעוטה, שהלכה לאיבוד באזור ביצות במערב פולין, לאחר שהתרחקה מביתה, מצאה עצמה לבדה בלילה במזג אוויר מקפיא. למזלה, כלבה הנאמן נחלץ לעזרתה ושמר על חום גופה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם, גם כשהאדם הזה הוא בסך הכל פעוטה בת שלוש. את הלקח הזה למדה לאחרונה על בשרה יוליה הקטנה מהכפר פירזווין שבמערב פולין. בסוף השבוע האחרון הלכה הפעוטה לאיבוד בשעת ערב באזור ביצות מיוער, במרחק כמה קילומטרים מביתה, כשהטמפרטורה בחוץ מתחת לאפס. למרבה המזל, לעזרתה נחלץ כלבה הנאמן, העונה לשם צ'ארק.

"הכלב שמר על חום גופה"

לדברי כבאים מקומיים, הכלב ככל הנראה הציל את חייה של הפעוטה, בכך ששהה לצדה במהלך הלילה, כשבחוץ מינוס חמש מעלות, ושמר על חום גופה באזור הלא ידידותי. בסך הכל שהתה הפעוטה מחוץ לביתה במשך כחצי יממה. לדברי הוריה, לפני שהלכה לאיבוד היא נראתה משחקת עם הכלב השחרחר שגזעו מעורב. לאחר שהתברר כי הפעוטה נעלמה, התארגנה משלחת חיפוש שמנתה 200 איש, אולם רק למחרת בבוקר נמצאה יוליה, כשהכלב לצדה. לאחר מכן הועברה הפעוטה, הסובלת מכוויות קור, לטיפול בבית חולים.

לדברי ד"ר קזמירה ברצ'יק, הרופאה שטיפלה בילדה, "הכלב שהיה איתה ככל הנראה שמר על חום גופה. הוא שכב לידה כשהיא נרדמה. היא הלכה והלכה ולבסוף נרדמה, לאחר שהתעייפה". לדברי הרופאה, הפעוטה חששה בהתחלה מאנשים והייתה בהלם. מאוחר יותר סיפרה סבתה של יוליה, דנוטה באלאק, כי היא וכלבה לא נפרדו מעולם. "היא הייתה עם הכלב הזה תמיד, היא לא רצתה ללכת לשום מקום בלעדיו", סיפרה באלאק. "כשהיא הייתה אתי, היא כל הזמן אמרה: 'סבתא, תקראי לצ'ארק שייכנס הביתה'. היא אמרה לי לחתוך לו לחם ולהאכיל אותו כל הזמן". אין ספק, הטיפול המסור בצ'ארק השתלם, ובגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully