וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס: נתניהו הבהיר - אתם בחוץ בגלל בנט ולפיד

3.3.2013 / 14:51

לדברי גורם בש"ס, בפגישתו עם ראשי המפלגה טען רה"מ שהוא רוצה אותם בממשלה - אך ברית בנט-לפיד מטרפדת זאת. נתניהו נפגש כעת עם בנט; רבני הימין מברכים על הברית עם לפיד

צילום: מור שאולי, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בדרעי וישי מגיעים לפגישתם עם נתניהו)

מצטמצם הסיכוי לכניסת ש"ס לממשלה: פגישתם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו וראשי סיעת ש"ס הסתיימה בצהריים (ראשון) ובמהלכה עדכן נתניהו את השלושה במגעים הקואליציוניים. לדברי גורם בש"ס, ראש הממשלה טען כי הוא מאוד רוצה את ש"ס בקואליציה, אך לאור הברית בין לפיד לבנט הוא לא יכול, נכון לעכשיו, להכניס אותם. לדברי הגורם, נתניהו הבטיח לשלושה כי עד לרגע האחרון הוא ימשיך לפעול לכניסתם לממשלה.

מוקדם יותר, בפתח ישיבת הממשלה הבוקר, התייחס נתניהו למגעים הקואליציוניים ואמר כי "אמשיך בניסיונותיי בימים הקרובים לנסות ולאחד וללכד את הכוחות לקראת המטלות הגדולות הלאומיות והבינלאומיות שאנחנו עומדים בפניהן". אמש קיבל נתניהו ארכה של שבועיים מנשיא המדינה, שמעון פרס. "אני מקווה שאני אצליח, אני אמשיך לנסות", אמר.

ראש הממשלה החל את פגישתו בצהריים בלשכתו עם שלושת ראשי ש"ס, אלי ישי, אריה דרעי ואריאל אטיאס. בש"ס לא ציפו לחידושים משמעותיים והם עדיין מאמינים שבסופו של דבר הוא יבחר בקואליציה עם הבית היהודי ויש עתיד. נתניהו נפגש בשעה זו עם יו"ר הבית היהודי.

ח"כ אריה דרעי מש"ס יוצא  מהפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מרץ 2013. נועם מושקוביץ
דרעי יוצא מפגישתו עם נתניהו/נועם מושקוביץ

גם שר האוצר, יובל שטייניץ, הגיב למגעים הקואליציוניים: "יש פה החרמה ברורה של ציבור שלם, ראש הממשלה מסתייג ממנה בצדק ואני לא מבין את המשחקים הללו, אם לפיד אומר אני לא אשב עם החרדים ובנט אומר 'אני אשב רק איפה שלפיד יושב' אז הלכה למעשה אומר בנט אני לא אשב עם החרדים, אין אפס, זו הלוגיקה. הבית היהודי יכול להגיד מה שהוא רוצה, אבל הבית היהודי מחרים את המפלגות החרדיות, זו מציאות לא רצויה".

יעלון: "ממשלה בלי בנט - פגיעה בהתיישבות"

השר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון, התייחס בצהריים, בישיבת פורום "שרינו" של הליכוד, למצב המגעים הקואליציוניים, והזהיר מפני מצב שבו מוקמת ממשלה ללא מפלגת הבית היהודי. "זו פגיעה במחנה הלאומי", אמר יעלון, "שיכולה להביא אסון להתיישבות".

מן הצד של הבית היהודי, קיבל היום בנט חיזוק מהסממן הימני במפלגתו: רבני "תקומה", הנחשבים לסמן הימני ביותר בציבור הדתי-לאומי, כתבו לבנט ולח"כ אורי אריאל כי "בעקבות העדכונים שקיבלנו מכם ועל אף כל ההיסטריה התקשורתית, אנו מחזקים את ידיכם בדרך אשר אתם הולכים למען שמירת עולם התורה וההתיישבות בארץ ישראל, בשיתוף הפעולה עם יאיר לפיד ומפלגת 'יש עתיד'". בין החותמים על המכתב - הרב דב ליאור, שתמך במפלגת "עוצמה לישראל", הרב חיים שטיינר, הרב איסר קלונסקי והרב דוד חי הכהן.

כאמור, אמש קיבל נתניהו ארכה להרכבת הממשלה, לאחר שהמגעים בחודש האחרון לא הניבו פרי. הוא טען כי נעשתה התקדמות רבה, אך טען כי "הסיבה שלא הרכבתי ממשלה היא כי יש חרמות של ציבור בישראל - וזה לא מתאים להשקפתי. אני עושה כל שביכולתי כדי לאחד את העם". בדבריו מתח ראש הממשלה ביקורת מרומזת על התנהלותו של יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט.

הנשיא שמעון פרס העניק לראש הממשלה בנימין נתניהו ארכה להשלמת הרכבת הממשלה. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אמשיך בניסיונותיי בימים הקרובים לנסות ולאחד וללכד את הכוחות". פרס ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

עוד בישיבת הממשלה היום, הסביר ראש הממשלה את הצורך בממשלה רחבה ומאוחדת במצב העניינים בחזית האירנית. בהתייחסו לשיחות שש המעצמות עם אירן, לאחר שביום רביעי האחרון הסתיים בקזחסטן סבב שיחות נוסף בסוגיית הגרעין, אמר ראש הממשלה: "בסוף השבוע קיבלתי עדכון על שיחות המעצמות עם אירן בנושא הגרעין. הנציגה האמריקנית דיווחה על השיחות הללו ליועץ לביטחון לאומי, יעקב עמידרור. ההתרשמות שלי מהשיחות הללו זה שהדבר היחיד שמושג בהן הוא משיכת זמן, ובמשיכת הזמן הזאת אירן מתכוונת להמשיך בהעשרה של החומר הגרעיני לפצצת אטום, והיא אכן ממשיכה ומתקרבת ליעד הזה".

"בעת הזאת האויבים שלנו מתלכדים כדי להביא לא רק בסופו של דבר לנשק גרעיני שיכוון נגדנו, אלא גם לנשק קטלני אחר שהולך ונערם סביבנו", אמר נתניהו. "בשעה שהם מלכדים ומאחדים את המאמצים שלהם אנחנו נדרשים ללכד ולאחד את הכוחות אצלנו כדי להדוף את הסכנות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully