וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: להמיר ליהדות את דתה של בת 6 שתאומץ

קובי מנדל

3.3.2013 / 11:33

הילדה, חסרת דת, מתגוררת זה חמש שנים אצל משפחת אומנה חרדית. השופטת אישרה להמיר את דתה כדי למנוע קשיים נוספים, אך ציינה שהדיון היה צריך להתקיים סמוך למסירתה למשפחה

בית המשפט לענייני משפחה בחיפה המיר את דתה של ילדה כבת שש, שנחשבה לחסרת דת, לדת היהודית בשל שהותה הממושכת במשפחת אומנה חרדית. זאת, על-פי החלטת שירותי הרווחה. השופטת אספרנצה אלון נימקה את החלטתה בכך שחלף זמן רב מאז החלה לשהות אצל משפחת האומנה, וכי יש להמנע מלחשוף את הילדה לקשיים נוספים ולעקרה מהמשפחה המיועדת לאמצה, המהווים עבורה עוגן בטוח.

מדובר בילדה חסרת דת שאימה חתמה על הסכמת הורה לאימוץ, ולגבי אביה, ניתן פסק דין, המכריז עליה כבת אימוץ. על-פי בחירת שירותי הרווחה, הקטינה שוהה משנת 2007 בבית משפחת אומנה חרדית, אשר פנתה לשירות למען הילד בבקשה לאמצה. על פי התרשמותה של העובדת הסוציאלית, הילדה נקלטה והשתלבה היטב בבית משפחת האומנה המעניקה לה חום ואהבה. היא זוכה לקבל מהם טיפול, טיפוח ותמיכה ונוצר קשר אוהב וחזק בינה לבין המשפחה שמיועדת לאמצה.

בנסיבות אלו, טען נציג היועץ המשפטי לממשלה כי אימוצה על ידי המשפחה האומנת הינו לטובתה ולפיכך מן הדין ומן הצדק, ולטובתה, להיענות לבקשה ולהמיר את דתה. עם זאת, ציינה השופטת שעל המחוקק לקבוע כי בקשה להמרת דת של מאומץ תוגש תוך זמן סביר וסמוך למועד בו נמסר קטין למשפחה אומנת.

"במציאות זו, שהוכתבה על ידי השירות למען הילד, ציר הזמן בו נתונה הקטינה, אורח החיים הדתי שאימצה לעצמה כחלק מזהותה, לא נותר לה אלא להיעתר לבקשה בבחינת הרע במיעוטו, וזאת בשל העדר כל חלופה אחרת לעת הזו", ציינה השופטת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully