וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה במצרים: להשכיר הפירמדות לכל המרבה במחיר

הממונה על העתיקות במצרים הודה כי קיבל הצעה להחכיר אתרים היסטוריים כפסל הספינקס ומקדש לוקסור תמורת 200 מיליארד דולר - שיחלצו את מצרים מהמשבר הכלכלי

השלטונות בקהיר מתמודדים בימים אלה לא רק עם חוסר יציבות פוליטית, אלא גם עם משבר כלכלי שמחריף מיום ליום. רשת אל-ערביה דיווחה אתמול (שישי) כי ההנהגה המצרית שוקלת רעיון מעט שנוי במחלוקת, העשוי להקל ולו במעט על התקציב הממשלתי. בכיר במשטרו של הנשיא מוחמד מורסי מסר כי שר האוצר פנה לממונה על העתיקות במדינה, והציע לו להשכיר אתרים ארכיאולוגיים, כולל הפירמידות בגיזה, לחברות תיירות זרות.

מתחם הפירמידות בגיזה, מצרים. AP
הפירמידות בגיזה/AP

שמועות בנוגע להצעה נפוצו במצרים בשבועות האחרונים, וכמה מתנגדים לה אף הגדירו אותה "מגוחכת". אך ביום רביעי שעבר התראיין עדל עבד אל-סאטר, הממונה על העתיקות במצרים מטעם המועצה העליונה, ואישר כי קיבל באחרונה הצעה להשכיר בנוסף לפירמידות בגיזה גם את פסל הספינקס הגדול, את מקדשי אבו-סימבל שנבנו לכבוד המלך רעמסס השני וכן את מקדש לוקסור שעל גדת נהר הנילוס.

על פי הדיווחים, קטאר, שמנהיגיה תמכו בהתקוממות העממית נגד נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, מעוניינת לחכור את זכויות השימוש באתרים ההיסטוריים של מצרים לתקופה של חמש שנים. בתמורה לכך, תעביר האמירות העשירה בנפט 200 מיליארד דולר לשלטונות בקהיר – סכום שיכסה את החוב הלאומי ויעזור למצרים להתאושש מהמשבר הכלכלי הפוקד אותה זה כמה שנים. בראיון שהעניק לערוץ טלוויזיה מצרי אישר עבד אל-סאטר כי יש הצעה שעומדת על הפרק, אך הכחיש כי מדובר בקטאר או כל נסיכות אחרת מהמפרץ הפרסי.

ספינקס ופירמדיה בגיזה מצרים. ShutterStock
פסל הספינקס בגיזה/ShutterStock

לדבריו, הוא הופתע כאשר קיבל בסוף חודש ינואר פנייה באמצעות שר האוצר מאזרח מצרי בשם עבדאללה מוחפז, הכוללת את ההצעה להחכיר את סמליה ההיסטוריים של מצרים. הממונה על העתיקות המדינה הוסיף כי הוא מתנגד להצעה וכי הוא פנה לייעוץ משפטי בנושא. לאחר פגישה שקיים עם אנשי המועצה העליונה הוחלט לדחות את ההצעה בשלב זה. מוניקה חאנה, חוקרת עתיקות מצרית אמרה כי לדעתה ההצעה נועדה לבדוק עד כמה השלטונות בקהיר מוכנים לפעול כדי להיחלץ מהמשבר הכלכלי הפוקד את ארצם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully