וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזר לשמיים: מטוס העתיד של צה"ל ישוב לפעילות

1.3.2013 / 17:01

מטוסי החמקן F-35, שהושבתו בשבוע שעבר לאחר שהתגלה סדק באחד מלהבי המנוע של אחד מהם, ישובו לפעילות בהוראות משרד ההגנה האמריקני שהתרשם מממצאי הבדיקה של היצרנית

צילום: לוקהיד מרטין

משרד ההגנה האמריקני קיבל את המלצותיה של חברת "פרט אנד וויטני", יצרני להבי המנוע ב-F-35, מטוס חמקן שאמור להחליף את דור מטוסי ה-F-16, והיום (שישי) צפויים להתחדש טיסותיו של החמקן החדיש, לאחר שהושבת בשבוע שעבר בעקבות בדיקות מקדימות שגילו סדק בגודל 0.6 אינץ' באחד מלהבי המנוע. את ההצהרה העניקה אמש דוברת משרד ההגנה האמריקני, קיירה הון.

הפנטגון: בעיות בפיתוח מטוס החמקן שישראל רכשה. מערכת וואלה!
המטוס שמיועד להחליף את דור מטוסי ה-F-16/מערכת וואלה!

חברת "לוקהיד מרטין", יצרנית המטוס, הודיעה בשבוע שעבר כי היא מפסיקה את טיסותיו של מטוס העתיד, בעקבות הסדק הקטן. על אף גודלו, בחברה החליטו להחמיר ולקרקע את המטוס כדי לבחון את הסיבות לסדק והאם מדובר בתופעה. לשם כך, נבדקו באופן מדגמי מטוסים נוספים. ביום חמישי האחרון הגישה חברת "פרט אנד וויטני" מסמך מפורט למשרד ההגנה האמריקני בו היא מסבירה את האירוע שנגרם כפי הנראה בשל מקרה נקודתי. החברה המליצה להחזיר את המטוס לטיסות ולמנוע עיכובים בפיתוח וייצור המטוס. במשרד ההגנה האמריקני קיבלו את ההמלצה והורו על החזרת הטיסות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מטוס חמקן מדגם F-35 שעתיד להיכנס לשירות חיל האוויר. AP
ה-F-35 ישרת גם את צה"ל/AP

המקרה האמור מגיע לאחר קרקוע למשך חודש, שבוצע לגרסת הנחתים של המטוס באמצע ינואר השנה, זאת לאחר שהתגלה צינור פגום במנוע שהתברר מאוחר יותר כפגם בתהליך הייצור. יצוין כי פרויקט ה-F-35 הוא תכנית הנשק היקרה ביותר של ארצות הברית והוא מעוררת בימים אלה ביקורת בשל הרצון לקצץ בתקציב הביטחון. עד כה הוזמנו כ-4,000 מטוסים מדגמים שונים - למעלה ממחצית מהם עבור הצבא האמריקני, בעוד היתר למדינות זרות ובהן ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully