וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו: תומכים ברב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי

1.3.2013 / 6:00

יו"ר ארגון צהר זוכה לתמיכה ממפלגתו של אביגדור ליברמן בהתמודדות על תפקיד הרב הראשי האשכנזי. האם לאחר שנים רבות בשליטה חרדית, יעמוד בראש הרבנות חובש כיפה סרוגה?

המרוץ לרבנות הראשית יצא לדרך לא מכבר והמועמדים השונים פועלים כדי להגדיל את התמיכה בהם. חברי סיעת ישראל ביתנו, שהתמודדו ברשימה משותפת עם הליכוד בבחירות לכנסת ה-19, הביעו אתמול (חמישי) את תמיכתם במועמדותו של הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר ורב העיר שוהם, שהכריז לאחרונה כי הוא מתמודד על תפקיד הרב הראשי האשכנזי לישראל. זו הפעם הראשונה שמתייצב מועמד בעל סיכויים טובים לזכות בתפקיד מטעם ציבור חובשי הכיפות הסרוגות. לאחר שנים רבות שהרבנות הייתה נתונה בידיו של הציבור החרדי, בכוונת הרב סתיו ותומכיו לערוך שינוי משמעותי בשירותי הדת הנמצאים תחת אחריות הרבנות הראשית לישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרב דוד סתיו מגלם בחייו שילוב בין תורה לעבודה בין שירות עם ישראל ללימוד וחיים על פי תורת ישראל". קירשנבאום וליברמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעה שפרסמה חברת הכנסת פאינה קירשנבאום, מזכ"ל ישראל ביתנו, נכתב כי המפלגה תתמוך במועמדותו של הרב סתיו לתפקיד. לדבריה, הרב סתיו הוא המועמד המתאים ביותר לבצע את השינוי הנדרש בנושא - "מתוך אחריות לעתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית-דמוקרטית, מתוך אמונה כי הרבנות הראשית היא מוסד חשוב בשמירה על זהותה היהודית של המדינה ומתוך רצון לראות את הרבנות הראשית לישראל כגוף המשרת את אזרחי ישראל בנושאי דת ויהדות, אנו נפעל למען בחירתו של הרב דוד סתיו לרבה הראשי של ישראל". קירשנבאום הוסיפה כי "הרב דוד סתיו מגלם בחייו שילוב בין תורה לעבודה, בין שירות עם ישראל ללימוד וחיים על פי תורת ישראל. הוא עצמו שירת בצה"ל וילדיו אף הם משרתים בצה"ל ובשירות הלאומי. הוא ובני משפחתו עסוקים בחיי היום יום בקידומה של החברה הישראלית ובחיבור בין מגזריה".

חלק מהגוף הבוחר של הרבנים הראשיים הם חברי סיעות הכנסת ולכן תמיכה של מפלגה במועמד מסוים חשובה ביותר, בפרט אם תמיכה זו תצליח לגרום למפלגות אחרות להצטרף גם כן. קירשנבאום העריכה שהסיכויים להרחיב את התמיכה במועמדותו של הרב סתיו טובים, "אני מאמינה שבקרוב מאוד אוכל להודיע על מפלגות וח"כים נוספים שתומכים ברב סתיו".

הרב דוד סתיו. עומר מירון
האם בראש הרבנות הראשית לישראל יעמוד רב ממחנה הכיפות הסרוגות? סתיו/עומר מירון

רשימת המועמדים עדיין לא סגורה, אך כבר עכשיו ניתן לציין כי על תפקיד הרב הראשי האשכנזי יתמודדו ככל הנראה גם הרב יעקב שפירא - בנו של הרב הראשי לשעבר, הרב אברהם שפירא, הרב אליעזר איגרא, הרב דוד לאו - רבה של העיר מודיעין ובנו של הרב הראשי לשעבר מאיר לאו. שם נוסף שייתכן שיצטרף למרוץ הוא הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק. מהצד הספרדי כרגע עומד רק הרב הראשי הנוכחי הרב שלמה עמאר שמפלגת ש"ס מנסה לשנות את החוק כדי שימשיך את כהונתו בתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully